<OPGELOST> Forum werkt niet meer vanaf 8 augustus
- Zilvermaan
- Beheerder
- Ervaring: Amateur (geen cursist)
- Contacteer:
<OPGELOST> Forum werkt niet meer vanaf 8 augustus
Ik heb helaas vervelend nieuws: op 8 augustus werkt het forum waarschijnlijk niet meer.
De host van het forum heeft laten weten dat dan er een verplichte upgrade gaat plaatsvinden van de onderliggende software (PHP-versie). De forum software PHPBB die we hier gebruiken is verouderd en werkt niet samen met een nieuwere PHP versie.
Om dit op te lossen moet er upgrade plaatsvinden van de forum software. Ik weet niet of ik dat voor elkaar ga krijgen (weinig tijd, niet zoveel technische kennis), zodanig dat alles wat nu op het forum staat behouden blijft. Ik denk er daarom serieus over om helemaal met zilvermaan te stoppen.
Ik ga nog even op onderzoek uit en laat nog weten hoe verder.
Als het forum er even anders uit zien of functies werken niet, dan ben ik het een en ander aan het uitproberen
De host van het forum heeft laten weten dat dan er een verplichte upgrade gaat plaatsvinden van de onderliggende software (PHP-versie). De forum software PHPBB die we hier gebruiken is verouderd en werkt niet samen met een nieuwere PHP versie.
Om dit op te lossen moet er upgrade plaatsvinden van de forum software. Ik weet niet of ik dat voor elkaar ga krijgen (weinig tijd, niet zoveel technische kennis), zodanig dat alles wat nu op het forum staat behouden blijft. Ik denk er daarom serieus over om helemaal met zilvermaan te stoppen.
Ik ga nog even op onderzoek uit en laat nog weten hoe verder.
Als het forum er even anders uit zien of functies werken niet, dan ben ik het een en ander aan het uitproberen
- Karin13
- Actief lid
Re: Forum werkt niet meer vanaf 8 augustus
Het zou jammer zijn als je er helemaal mee stopt.
Er staat zo ontzettend veel informatie op het forum! Dat zou dan allemaal verdwijnen!
Ik hoop dat het je gaat lukken om alles te behouden en dat je door gaat!
Er staat zo ontzettend veel informatie op het forum! Dat zou dan allemaal verdwijnen!
Ik hoop dat het je gaat lukken om alles te behouden en dat je door gaat!
-
- Actief lid
- Ervaring: Overig
Hopelijk kan het forum blijven bestaan. Er zijn volgens mij geen andere nederlandse fora voor goudsmeden. Behalve misschien op Facebook, maar dat heb ik niet.
-
- Actief lid
Hopelijk kan het forum blijven bestaan. Want volgens mij zijn er geen andere Nederlandse fora voor goudsmeden. Behalve misschien op facebook, maar dat heb ik niet.
-
- Zeer actief lid
Jammer heel jammer als het zo zou zijn .
Er zou veel verloren gaan .
Gr herman
Er zou veel verloren gaan .
Gr herman
Geinteresseerd in verwerken van zilver,
steen, hout en ontwerpen maken m.b.v.
deze materialen.
deze materialen.
- @tjuh
- Zeer actief lid
- Contacteer:
Sterkte!
Is er wellicht iemand die iemand kent en hierbij zou kunnen helpen?
Ook ik hoop dat het gaat lukken!
Is er wellicht iemand die iemand kent en hierbij zou kunnen helpen?
Ook ik hoop dat het gaat lukken!
- Zilvermaan
- Beheerder
- Contacteer:
Re: <OPGELOST> Forum werkt niet meer vanaf 8 augustus
Na een middag en avond puzzelen en proberen, is het gelukkig gelukt!
Was ff spannend, maar volgens mij draait het grotendeels weer als een zonnetje
Ik hoor het graag in de feedback en testen sectie als jullie nog nog rare dingen tegen komen.

Ik hoor het graag in de feedback en testen sectie als jullie nog nog rare dingen tegen komen.
- Karin13
- Actief lid
Bedankt voor je inzet!
Fijn dat je het voor elkaar hebt gekregen.
Fijn dat je het voor elkaar hebt gekregen.

-
- Zeer actief lid
Gelukkig , het doet het weer .
Gr herman
Gr herman
Geinteresseerd in verwerken van zilver,
deze materialen.
deze materialen.
- Briolet
- Actief lid
Dank voor je inzet.
Mij was wel een kookie melding opgevallen bij het inloggen, maar verder niets. Dat is dus een goed teken van een vlekkeloze overgang.
Mij was wel een kookie melding opgevallen bij het inloggen, maar verder niets. Dat is dus een goed teken van een vlekkeloze overgang.
-
- Actief lid
Fijn dat het gelukt is!
Dank je wel
Dank je wel

-
- Enthousiast lid
- Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)
wat goed en fijn!
- Briolet
- Actief lid
Ik krijg nu toch regelmatig de cookie melding en het stoort dat je deze niet kunt weigeren. Of zie ik die optie over het hoofd? Volgens mij is er een wettelijke plicht dat er een optie is om cookies te kunnen weigeren.
Alleen functionele cookies mag je verplicht stellen. Als je alleen functionele cookies gebruikt is er geen plicht van een cookiemelding. Dus omdat die melding er nu wel is heb ik de indruk dat er nu trackers gebruikt worden die je niet kunt weigeren. (Behalve dan met browser add-ons)
Alleen functionele cookies mag je verplicht stellen. Als je alleen functionele cookies gebruikt is er geen plicht van een cookiemelding. Dus omdat die melding er nu wel is heb ik de indruk dat er nu trackers gebruikt worden die je niet kunt weigeren. (Behalve dan met browser add-ons)
- Zilvermaan
- Beheerder
- Contacteer:
Het zijn alleen functionele cookies. Zie ook de privacy link
ucp.php?mode=privacy
Er zit nu de optie in om deze melding pop up te doen, die kan ik aan of uitzetten. Maar volgens mij is het verplicht om deze melding te doen, vandaar op aan gezet.
Zover ik weet of kan nagaan zijn er geen tracking cookies aan het forum verbonden.
ucp.php?mode=privacy
Er zit nu de optie in om deze melding pop up te doen, die kan ik aan of uitzetten. Maar volgens mij is het verplicht om deze melding te doen, vandaar op aan gezet.
Zover ik weet of kan nagaan zijn er geen tracking cookies aan het forum verbonden.
- Briolet
- Actief lid
Deze blog geeft aan wanneer cookies nodig zijn.
https://www.webdesigntilburg.nl/blog/co ... -verplicht
Het artikel is oud, maar is vorige week nog geactualiseerd. Ik neem dus aan dat het de huidige stand van regels beschrijft.
Als er geen persoonsgebonden cookies gebruikt worden is een melding niet verplicht. Ik maar er wel uit op dat je moet oppassen bij allerlei modules die toch ongemerkt cookies gebruiken die persoonlijke data verwerken.
Ik zie op deze site slechts 3 cookies die waarschijnlijk allen functioneel zijn. Alle 3 zijn 1 jaar geldig. Mijn browser blokkeert de meeste tracking links en ik zie dat er bij deze site niet geblokkeerd wordt. Dat stelt mij gerust.
https://www.webdesigntilburg.nl/blog/co ... -verplicht
Het artikel is oud, maar is vorige week nog geactualiseerd. Ik neem dus aan dat het de huidige stand van regels beschrijft.
Als er geen persoonsgebonden cookies gebruikt worden is een melding niet verplicht. Ik maar er wel uit op dat je moet oppassen bij allerlei modules die toch ongemerkt cookies gebruiken die persoonlijke data verwerken.
Ik zie op deze site slechts 3 cookies die waarschijnlijk allen functioneel zijn. Alle 3 zijn 1 jaar geldig. Mijn browser blokkeert de meeste tracking links en ik zie dat er bij deze site niet geblokkeerd wordt. Dat stelt mij gerust.