heb er natuurlijk enorme mazzel mee gehad maar ik heb een Durston wals, voor 150 euro, praktisch zo goed als nieuw. ik heb hem nog niet echt kunnen gebruiken maar ben er wel superblij mee en erg trots op
heb zelf ook wel staan kijken naar die wals van HBM. als ik die durston niet had gezien was ik waarschijnlijk over een paar jaar voor die van HBM gegaan. hem er geen ervaring mee maar weet wel dat HBM niet de enige aanbieder is. ik heb ook websites met exact dezelfde wals gezien voor bijvoorbeeld 250 euro. en dan krijg je dat soort dingen als iemand die zijn wals op marktplaats probeert te slijten voor 180/200 euro, terwijl HBM zijn wals ook wel eens voor 150 weg doet.
dat brengt mij dus bij een tip: kijk op de HBM site onder 'occasions', het is een van de, in het rood geschreven lijntje linksboven. Iemand had blijkbaar die wals gekocht en hem terug gebracht en dan verkoopt HBM hem weer voor minder, in dat geval dus €150.
dus als je echt voor die van HBM wilt gaan kun je het beste de occasions in de gaten houden.
en anders goed op marktplaats rondstruinen.
de vrouw waar ik de advertentie van zag had een aantal specificaties bijvoorbeeld niet genoemd. Zoals dat het een wals is met vertraging, en dat hij zijrolletjes heeft voor halfrond draad.
Ik zag dus op de foto staan dat er Durston op stond, ze vroeg 350, ik had mijn situatie uitgelegd. Dat ik een student ben en dat mijn plan is om door de jaren heen gereedschap te verzamelen, en dat ik daarom geinterreseerd was, maar ook niet veel kon bieden, ik bood 150 en ze vond het goed!
heb er natuurlijk enorm veel mazzel mee gehad dat ze mij die wals echt zo gunde dat ze onder haar prijs ging zitten. Maar ik ben er wel superblij mee