solderen van dun zilverdraad

Gereedschap en technieken waarbij je de brander gebruikt zoals solderen, gieten en smelten
Plaats reactie
gerrypardoel
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 147
Lid geworden op: dinsdag 20-11-2018, 9:21
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

solderen van dun zilverdraad

Bericht door gerrypardoel »

Beste,

ik wilde zilverdraad (0,8 mm) aan zilverdraad van 1 mm aan een kant en aan de andere kant (een cirkel van 1,5 mm dik zilverdraad) solderen. De dunste draadjes smolten natuurlijk eerder. Hoe voorkom je dat? Ik snap dat je het deel dat het dikste is meer warmte moet geven.

Ik zou dus willen weten hoe je dun zilverdraad zonder te smelten aan dikker draad soldeert?


Hartelijk dank alvast,
Gerry
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: solderen van dun zilverdraad

Bericht door Erika »

Bollere vlam, dikkere draad verwarmen, en voorsolderen en dan het dunne draadje er rustig bij doen, alles met beleid en ja het is een #$@##! klus
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
gerrypardoel
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 147
Lid geworden op: dinsdag 20-11-2018, 9:21
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Re: solderen van dun zilverdraad

Bericht door gerrypardoel »

Erika schreef:Bollere vlam, dikkere draad verwarmen, en voorsolderen en dan het dunne draadje er rustig bij doen, alles met beleid en ja het is een #$@##! klus
Dankjewel Erika, ga het zo proberen te doen. het is inderdaad #$@##! klus b;) Ik zal laten weten of het is gelukt.
Groeten,
Gerry
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: solderen van dun zilverdraad

Bericht door Erika »

succes
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie