gasfles duur

Gereedschap en technieken waarbij je de brander gebruikt zoals solderen, gieten en smelten
Plaats reactie
gerrypardoel
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 147
Lid geworden op: dinsdag 20-11-2018, 9:21
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

gasfles duur

Bericht door gerrypardoel »

Beste forumleden,

ik heb sinds kort een Sievert brander maar moet nog erg wennen. Er zit een gasfles met een inhoud van 420 gram. Hoe lang duurt het voordat hij leeg is? Ik begrijp dat het om de frequentie van gebruik gaat en vlamgrootte. Ik heb het idee dat de mijne wel heel snel leeg is.
Ik werkte hiervoor met een crème brûléebrander. Dat vond ik prima. Het nadeel was dat deze eerder stuk gaat en op den duur wordt dat duur: moet aan de vierde brander. Ik werk met kleine voorwerpen, dus ga er toch nog maar weer een aanschaffen. De Sievert is zo gauw leeg en de zaak waar je de gasfles moet laten vullen is 7 km hier vandaan.

Hartelijke groet,

Gerry
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Woonplaats: A'dam
Contacteer:

Re: gasfles duur

Bericht door @tjuh »

kan die niet gewoon op een grotere tank worden aangesloten?
eventueel met andere koppelingen.
Sinterklaas
Actief lid
Actief lid
Berichten: 391
Lid geworden op: woensdag 02-12-2015, 21:07
Ervaring: Overig

Re: gasfles duur

Bericht door Sinterklaas »

Aan de Sievert kan je gewoon een gasfles hangen van 11KG hangen. Daar kan je zeker in je eentje wel even mee vooruit. Maanden of misschien wel 1 jaar.

hier met gratis verzenden(als je hem gevult koopt) :
https://www.dewitschijndel.nl/stalen-gasfles-11-kg/
Gebruikersavatar
radiorobbie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 356
Lid geworden op: maandag 06-07-2009, 12:29
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Olst
Contacteer:

Re: gasfles duur

Bericht door radiorobbie »

ik haal mijn gas gewoon bij de benzinepomp, er is bij ons in de buurt ook een campeer/caravan handel maar die zij veel duurder.
De normale flessen zijn trouwens blauw tegenwoordig, er is een paar jaar geleden een grote omruil actie geweest, koop dus geen flessen die je niet kan omruilen als ze leeg zijn.
Homo sapiens non urinat in ventum
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: gasfles duur

Bericht door Erika »

Je kan met een kleine oranje gaslfles 2 uur voluit branden ..
Ik had ze altijd en het geluk dat ik met de grote flessen van mijn familie's zaak kon bijvullen ;P
Maar ik ben nu al jaren overgestapt op een eigen grote fles , dit omdat ze minder dak dekten met gas en meer met lijm...... dus ik vaak gasprobleem had

Ik heb van Januari 2014 tot ein juni 2018 met die fles gedaan,
Doe ik wel fulltime werken, veel gieten, maar met een Little Torch met zuurstofconcentrator
Ik haal mijn fles vaak bij de Welkoop of waar het dan net is dat ik kan komen :) heb ik nog geen 10 euro per jaar!!!! uitgegeven aan gas
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie