Pagina 1 van 1

solderen van dun zilverdraad

Geplaatst: donderdag 14-02-2019, 7:52
door gerrypardoel
Beste,

ik wilde zilverdraad (0,8 mm) aan zilverdraad van 1 mm aan een kant en aan de andere kant (een cirkel van 1,5 mm dik zilverdraad) solderen. De dunste draadjes smolten natuurlijk eerder. Hoe voorkom je dat? Ik snap dat je het deel dat het dikste is meer warmte moet geven.

Ik zou dus willen weten hoe je dun zilverdraad zonder te smelten aan dikker draad soldeert?


Hartelijk dank alvast,
Gerry

Re: solderen van dun zilverdraad

Geplaatst: donderdag 14-02-2019, 9:33
door Erika
Bollere vlam, dikkere draad verwarmen, en voorsolderen en dan het dunne draadje er rustig bij doen, alles met beleid en ja het is een #$@##! klus

Re: solderen van dun zilverdraad

Geplaatst: vrijdag 15-02-2019, 8:56
door gerrypardoel
Erika schreef:Bollere vlam, dikkere draad verwarmen, en voorsolderen en dan het dunne draadje er rustig bij doen, alles met beleid en ja het is een #$@##! klus

Dankjewel Erika, ga het zo proberen te doen. het is inderdaad #$@##! klus b;) Ik zal laten weten of het is gelukt.
Groeten,
Gerry

Re: solderen van dun zilverdraad

Geplaatst: vrijdag 15-02-2019, 9:22
door Erika
succes