Little torch

Gereedschap en technieken waarbij je de brander gebruikt zoals solderen, gieten en smelten
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: Little torch

Bericht door peterspanje »

Tja @tjuh, ik woon te ver weg, anders kon je de mijne lenen!
Gebruikersavatar
Cees
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: dinsdag 20-09-2011, 23:27
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: zuid holland

Re: Little torch

Bericht door Cees »

Kinderwagen van de buurvrouw @tjuh is dat geen idee, past vast ook wel een gasfles in b:D
Een probleem is alleen een probleem als je er een probleem van maakt, het is wel vervelend als anderen er een probleem van proberen te maken :-)
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Woonplaats: A'dam
Contacteer:

Re: Little torch

Bericht door @tjuh »

Dit verhaal ging alleen maaar om het stukje dat Peter mijn keuze van gasfles erg sjiek vond b;) nl de benegas light fles. Welke ik bewust heb gekozen vanwege het geringe gewicht.....terwijl hij dus met een link kwam van een ouderwetse metalen fles....en zo rolde het verhaaltje door. Dus liever iets meer betalen en het zelf kunnen regelen dan mensen lastig te moeten vallen of een extra karretje te moeten kopen en daarvoor een garagebox te huren :P
Gebruikersavatar
peterspanje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 527
Lid geworden op: vrijdag 13-11-2015, 17:43
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: den haag

Re: Little torch

Bericht door peterspanje »

Even een overzicht voor diegene die overwegen propaan te gebruiken.
Vergeleken met de sievert, gebruikt de little torch nauwelijks gas, de 10.5 kg fles gaat jaren lang mee, voordat je die leeg krijgt, ook met de sievert duurt het minimaal een jaar, zoniet langer voor dat je hem leegkrijgt.

Prijzen per 10.5 kg variëren onvoorstelbaar en in Nederland zal het niet meevallen om een redelijke prijs te vinden, mocht je vlakbij Duitsland gevestigd zijn, de bouwmarkt Obi verkoopt 11 kg voor 13.10 inclusief btw, Hornbach bouwmarkt 13,50 inclusief btw, in België betaal je 15.34 inclusief btw voor 10.5 kg en mocht je in Spanje zitten dan is het 11,53 inclusief btw voor 11 kg
In Loosdrecht verkopen ze bij Reenen gas 5 kg voor 13 euro, een fles van 5 kg heeft het voordeel uiteraard het gewicht, als je 2 hoog woont en je hebt er nog steeds een jaar plezier van. Waar je je propaan ook koopt in Nederland, hou in de gaten dat, op een of andere manier leveranciers maar raak vragen, dus doe je huiswerk! 8)
Gebruikersavatar
mimaatjes
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 75
Lid geworden op: dinsdag 31-05-2016, 9:48
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Winsum

Re: Little torch

Bericht door mimaatjes »

Ik ga inderdaad even goed mijn huiswerk doen.

Ik heb inmiddels eerst een kleine Blokker brandertje gekocht. Alleen nog niet mee gewerkt. Ik wil eerst mijn werkbank maken. Heb nu namelijk nog geen geschikte plek om de brander te gebruiken.

Het aanschaffen van een betere brander heeft ook nog geen haast. Ik ben gewoon alvast rustig aan het rondkijken. De little torch lijkt mijn nog steeds het handigst (ondanks of hij nu wel of niet duurder is dan andere branders). Zodra de werkbank af is, zal ik mij zeker eerst wel reden met de kleine brander en dan kan ik in tussentijd wel sparen en goed rondneuzen voor aanbiedingen voor de little torch. :tandpasta:
Plaats reactie