aanschaf zuurstofconcentrator

Gereedschap en technieken waarbij je de brander gebruikt zoals solderen, gieten en smelten
Plaats reactie
darkken
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 08-07-2014, 12:08
Ervaring: Leerling vakopleiding

aanschaf zuurstofconcentrator

Bericht door darkken »

Beste leden,

Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij het kopen van een zuurstofconcentrator?

Ik ga van de week namelijk een little torch kopen, maar wil hier graag een concentrator bij omdat ik dan niet allemaal hoef te klooien met zuurstofflessen, en het op termijn goedkoper is.

maar waar moet ik op letten bij het kopen van zo'n concentrator?(deze zag ik op marktplaats staan http://www.marktplaats.nl/a/diversen/zo ... ichSnippet )
En hoe ga ik dit aansluiten, sluit je hem rechtstreeks aan op je little torch (met drukteregelaar etc. ertussen) of moet er ook nog een fles tussen (om druk op te bouwen ofzo)

ik hoop dat iemand mijn verder kan helpen.
Gebruikersavatar
Caty
Actief lid
Actief lid
Berichten: 216
Lid geworden op: vrijdag 08-06-2007, 13:09
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Caty »

Je kan gewoon je luchtslang aansluiten op de concentrator en die moet vol aan staan voor voldoende lucht. Er hoeft geen aparte luchtdrukmeter of fles tussen, gewoonlijk geeft de cocentrator voldoende zuurstof, dat ka je ook zien aan het balletje wat in het pijpje zit. wel moet er een drukregelaar nodig voor je gas.
Veel succes ermee.
Nooit geprobeerd is altijd mis.
smidje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 552
Lid geworden op: zondag 24-01-2010, 14:06
Ervaring: Overig
Woonplaats: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door smidje »

Ik zou navraag doen wat er moet gebeuren om ze te resetten want het kan dat ze een foutmelding gaan geven en gaan staan te piepen oid.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk hoe de aansluiting waar de zuurstof uitkomt nu precies geregeld is, is er een koppeling te maken naar de aansluiting van je LT slang ?
verder ziet het er prima uit en als de gebruiksuren kloppen dan kunnen ze nog wel even vooruit .
"Quality is a habit not an act"
Gebruikersavatar
Caty
Actief lid
Actief lid
Berichten: 216
Lid geworden op: vrijdag 08-06-2007, 13:09
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Caty »

Inderdaad, je moet eens vragen hoe het met de aansluiting van de luchtslang zit. Heb het plaatje even bekeken en kan niet echt zien hoe hij werkt. Normaal heb je een verloop stukje naar je blauwe slang en voor de LT is er een speciaal verloopstuk, omdat die slang wat dunner is. Heb net alles verkocht, anders kon ik er foto;s van maken, maar misschien is er iemand anders die dat voor je kan doen. Zelf gebruik ik een zuurstoffles, d.i.v. met hogere druk om snel te kunnen smelten.
Nooit geprobeerd is altijd mis.
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Bericht door Aspasia »

Die 4 liter is waarschijnlijk te weinig als je een flinke klomp zilver wilt smelten.

Rechtop vervoeren, anders heb je kans dat hij stuk gaat.
smidje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 552
Lid geworden op: zondag 24-01-2010, 14:06
Ervaring: Overig
Woonplaats: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door smidje »

Dan loopt de zuurstof eruit :mrgreen:
"Quality is a habit not an act"
Plaats reactie