Water en Flux

Gereedschap en technieken waarbij je de brander gebruikt zoals solderen, gieten en smelten
Plaats reactie

Water en Flux..

Peiling eindigde op zondag 15-04-2007, 13:25

Flux bij de slang?
2
100%
Water bij de slang?
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 2
Gebruikersavatar
b0rs
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 10-04-2007, 13:14
Ervaring: Geen ervaring

Water en Flux

Bericht door b0rs »

Hallow allemaal..
Ik heb een microflame uit Duitsland van het merk Aquarius.. Het is het type 160..
Maar nou is m'n flux op en gedestileerd water is ook aardig op aan het raken. Maar nou weet ik niet meer in welke wat hoort. Ik dacht dat de flux in de opening bij het slangetje hoort en het water in de andere opening. Maar voordat ik dat ga doen, wil ik het toch even zeker weten. Alvast bedankt voor de reactie..

Leon
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Ze verkopen de Aquarius bij Bijou in Bleiswijk. ze kunnen je daar beslist verder helpen. Ik zou op het eerste gezich zeggen dat de achterste vulopening ( waar de slang uitkomt) voor de flux is en de voorste voor de electrolyt.
Mijn waterstof apparaat werkt niet met flux maar met MEK en aan die houder zit de slang naar het branderhandstuk.

succes

ari
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

Ik heb ook zoiets dergelijks. Bij bij gaat de flux in een tankje tussen de generator en de slang. Met gedistelleerd water vul je de generator bij.
Ruud
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
Gebruikersavatar
b0rs
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 10-04-2007, 13:14
Ervaring: Geen ervaring

Bericht door b0rs »

Okejjj bedankt allemaal. Het is gedaan en hij doet het weer prima!
Heb er gelijk maar even plakkertjes bij gedaan. Dan vergeet ik het tenminste niet meer..

Thnx, een beginnende goudsmid..
And he loves it!
Plaats reactie