oud goud zonder afkomst

Gereedschap en technieken waarbij je de brander gebruikt zoals solderen, gieten en smelten
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

http://www.zilvermaan.com/forum/viewtop ... cheur+goud

Ik had van de week ruzie met laptop, nu blijkt dat een storing op de webhost hier te zijn geweest


er zijn een aantal topics over vervuild goud en het schoonmaken daarvan
Ik weet dat je nu al heel wat informatie hebt gekregen maar mss voor het snellere is het een idee de zoekfunctie te gebruiken,/
Tips als diewersol, salpeter, auropurifax etc. het is al benoemd


ik hoop dat het niet te bros wordt als het een gegoten sieraad is. Juist van het weekend met iemand over gesproken dat je soms zo bedrogen uit kan komen door een gieting.
Dat het van buiten er goed uitziet maar dat het brokkeld onder je handen als je er een reparatie aan moet doen, een gravering in moet zetten :)
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
diekes
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 15
Lid geworden op: woensdag 24-10-2012, 16:08
Ervaring: Geen ervaring
Woonplaats: Vlaams Brabant - Belgi

Bericht door diekes »

Hallo Iedereen,
Even deze thread nieuw leven inblazen en tegelijk Luckskepc bewierroken voor het knappe stuk dat hij destijds met mijn smeltexperiment heeft kunnen realiseren ondanks de hindernissen...
Op de foto zien jullie hoe deze (verlovings)ring uiteindelijk is uitgedraaid. Ik vind hem zeer knap en de dame hier houdt er in ieder geval erg van!
Het is de bedoeling dat er kortelings een tweede aansluitende ring wordt bijgemaakt met twee steentjes zodanig dat de twee ringen samen een brede (trouw)ring gaan vormen met drie steentjes min of meer op een rij.
Als alles goed gaat is er nog genoeg van mijn smeltexperiment over om er een mannen(trouw)ring bij te maken.
Ik kijk er in elk geval naar uit om Luc zijn deskundigheid binnenkort nog eens irl te mogen beleven!

Afbeelding
aut disce aut discede
Plaats reactie