Dikke witgouden ring

Gereedschap en technieken waarbij je de brander gebruikt zoals solderen, gieten en smelten
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Bericht door Aspasia »

In Emmen zit Benno Meulman van Hofsmeden in de koolhoopstraat, ik weet zeker dat hij die ring kan maken.

Maar je bent in Zwolle van harte welkom.

Moet je maar kijken wanneer je wilt, Ik kan wo, do, vrij, zat.

Gr Freddy
goudsmid2be
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 32
Lid geworden op: maandag 22-09-2008, 8:20
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Bericht door goudsmid2be »

Zit hij hier ook op het forum of niet? Anders ga ik er wel ff langs. Truus (TomTom) brengt me wel.. Haha :) .
Als hij het nou niet kan, kom ik naar Zwolle toe. Of als hij geen tijd heeft natuurlijk. Zal even met hem overleggen over hoe en wat.
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Bericht door Aspasia »

Moet je maar even kijken en als het niet lukt dan zie ik je wel in zwolle.

Maar had ik jou niet al eens een keer ontmoet?

Gr Freddy
joodje
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 78
Lid geworden op: vrijdag 21-03-2008, 14:43
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door joodje »

Vergeef me mijn mening maar ik vind helemaal niets mis met de denkwijze van goudsmid2be. Waarom zelf doen wat een ander beter kan ,laat hem maar verkopen dan maak ik het wel ,.Zijn we toch allemaal blij :wink:
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Bericht door Aspasia »

Die keuze moet 2be maar zelf maken, en ik heb er niks op tegen dat als er een ring voor een andere goudsmid gemaakt word.

Maar het gaat ook om een leer moment.

Het is een beginnend goudsmid en toen ik ben begonnen was er niemand die tegen mij zij ik help je wel even. Maar helaas zit ik niet zo in elkaar, als iemand mij iets vraagt dan krijgt hij een eerlijk antwoord en ik sta altijd voor iedereen klaar.

Maar het is niet zo Joodje dat ik het jou niet gun, ik gun het iedereen want we moeten allemaal iets verdienen. Daarbij vind ik het alleen maar mooi dat iemand iets heeft verdiend en heb ik daar helemaal geen jalourse gevoelens bij.

Gr Freddy
joodje
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 78
Lid geworden op: vrijdag 21-03-2008, 14:43
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door joodje »

Ik wil niet zielig overkomen maar wat onze goudsmid2be nu leert is eveneens heel belangrijk nl.mensen uit zijn vakgebied die wel iets kunnen maken cq. iets kunnen beteken voor hem.
Ik heb een heelbelangrijk uitgangspunt
er kan er maar 1 de beste zijn, je moet allen even ontdekken waar die zit
wat ik zelf niet kan of te lang over doe besteed ik uit En nog krijg ik problemen voor mijn kiezen die ik niet opgelost krijg met mijn netwerk Bijvoorbeeld mooi dun geslepen princess-cut zwart gebombardeerd 2x2mm
Wat ik wil zeggen is dat we niet allemaal het wiel weer moeten uitvinden.
Nog een spreukje:wat je kan moet je doen wat je denkt te kunnen moet je laten doen :)
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Bericht door Aspasia »

Je hebt gelijk, het is maar net waar je passie ligt.

Gr Freddy
Gebruikersavatar
Constance Geeve
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 628
Lid geworden op: vrijdag 11-01-2008, 10:17
Ervaring: Overig
Woonplaats: Hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door Constance Geeve »

Joodje, ik geef ook maar even mijn 2 cents :wink: Als beginner (ik kan het weten, ik ben er ??n) is het goed om te leren waar je passie ligt. Als je direct alles uitbesteed kom je er nooit achter wat je wilt gaan doen. Ik krijg nu als 4e jaars deeltijd student zetten en handgraveren voor mijn kiezen. Het is behoorlijk pittig, maar als ik het niet geprobeerd had was ik er niet achter gekomen dat ik dit erg leuk vind. Makkelijk? Nee, Leuk? Ja. Handgraveren leek me vorig jaar nog niks, maar nu ben ik blij dat ik eraan begonnen ben. Uitbesteden kan altijd nog, toch? Als je gelijk uitbesteedt wat je niet denkt te kunnen leer je ook niet bij. Je moet ook niet gelijk opgeven natuurlijk. Niet alles lukt in 1 keer, of 2 of 3 of 4 keer, maar als het echt niet lukt kan je altijd nog opgeven. Als ik bij een keer opnieuw beginnen de handoek in de ring had moeten gooien was ik niet verder gekomen als 2 weken school. Ieder zijn vakgebied dat wel, begrijp me niet verkeerd, maar dat vakgebied moet er wel blijven en geen uitstervend beroep worden. Je moet doorstroom hebben, dat zorgt er toch ook voor dat we weer verder komen in dat vakgebied. Dat is juist het leuke aan het vak, je bent nooit te oud om te leren, en er is ook nog genoeg bij te leren als goudsmid.

Groetjes Constance
"Some people laugh because we're different... We laugh because they're all the same..... "
Gebruikersavatar
KunstGoud
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 97
Lid geworden op: vrijdag 22-08-2008, 14:56
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: deventer
Contacteer:

Bericht door KunstGoud »

In Emmen zit Benno Meulman van Hofsmeden in de koolhoopstraat, ik weet zeker dat hij die ring kan maken.
Die zat toch eerst in Zwolle of is dit een andere Benno Meulman?

Groeten,
Jeannette
goudsmid2be
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 32
Lid geworden op: maandag 22-09-2008, 8:20
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Bericht door goudsmid2be »

Aspasia schreef:Moet je maar even kijken en als het niet lukt dan zie ik je wel in zwolle.

Maar had ik jou niet al eens een keer ontmoet?

Gr Freddy
Dat weet ik niet. Dat zou zomaar kunnen. Zit jij misschien achter de kerk? En had er een meisje bij je stage gelopen? Dan ben ik bij je geweest om zand te halen. Anders zou ik het niet weten.

Kijk natuurlijk wil ik er graag van leren, maar ik weet in ieder geval zeker dat ik het zelf niet kan. Maar dat er hulp aangeboden word vind ik natuurlijk super. Ga even kijken of ik in Emmen hulp kan krijgen want het is natuurlijk wel een enorme uitdaging en daar ook mee een goed leerproces.
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Bericht door Aspasia »

Benno zit al weer een tijdje in Emmen maar hij zat eerst in Zwolle, dus das dezelfde.

Je moet maar kijken wat je doet 2be.

Gr Freddy
Gebruikersavatar
Daniel Houwer
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1472
Lid geworden op: zaterdag 04-11-2006, 13:32
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Haarlem

Bericht door Daniel Houwer »

wat je kan moet je doen wat je denkt te kunnen moet je laten doen
Dan word je nooit de beste want je leert nooit iets bij,
Uitbesteden is prima en gebeurd overal maar dit spreekwoord is volgens mij uitgevonden voor mensen die zijn vastgeroest of snel makkelijk geld willen verdienen.
Helemaal met je eens Constance!

Groeten
The best things in life are still made by hand
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Dat ik sommige dingen uitbesteed is gewoon zo, maar ik zal zoveel mogelijk zelf ten strijde trekken.

Eerst proberen dan bedenken ooh hmm, het lukt niet, dan nog een aantal keer proberen en lukt t dan nog niet.........dan wegsturen.

Wrs zou ik de ring laten zetten, maar ik ga zeker zelf ook zo leren zetten!


Delegeren is een vak, tot hoever ga je, wat wil je, wat is je passie......smeden of snel en makkelijk geld verdienen.....
Dat laatste dan had ik wel een ander vak gekozen, of juwelier of gewooon echtg management gedoe ofzo, maar daar ligt mijn hart niet.

Dus dan maar arm en gelukkig dan rijk en niet zo gelukkig
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Bericht door Aspasia »

Dan word je nooit de beste want je leert nooit iets bij,
Uitbesteden is prima en gebeurd overal maar dit spreekwoord is volgens mij uitgevonden voor mensen die zijn vastgeroest of snel makkelijk geld willen verdienen.
Helemaal met je eens Constance!
Juist :!: :!: :!:

Ik ben er ook helemaal voor om dingen zelf uit te proberen en het gebeurt zelden dat ik iets opstuur.


Gr Freddy
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

In het begin van je carierre ook?

Was je niet bang als je 81 steentjes moet zetten in een ring die je nooit hebt gemaakt, maar vooral met een manier van zetten dat je nog nooit hebt gedaan.

Tis vooral uit zekerheid dat ik dingen opstuur, en bijv hand graveren tja das een ander vak en ben daar te weinig geoefend in, zeker in ringen...

Rhodineren stuur ik ook, want dat heb (nog) niet.
de rest van het galvano dus ook.
Slingergieten dat wordt voor me gedaan, wnat dat heb ik ook niet.

en zo zijn er nog wel een paar dingen die ik opstuur, maar dat neemt niet weg dat als ik doodga op mn 113e dat ik dan ook alles wel heb geprobeerd en tegen die tijd ook allemaal goe d ken natuurlijk :)
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie