Dikke witgouden ring

Gereedschap en technieken waarbij je de brander gebruikt zoals solderen, gieten en smelten
Rik VS
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 62
Lid geworden op: zondag 18-03-2007, 12:12
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Affligem

Bericht door Rik VS »

Lijkt me een ideaal modelletje om met de computer te maken . Is zeker hol van binnen. Massief zal teveel wegen. Met de computer kan je ook perfekt je kostprijs inschatten zowel van gewicht maar ook van gewicht aan stenen. Met sterk bolle oppervlakten gevuld met stenen, kan je als beginneling wel eens voor heel lelijke verrassingen(wat betreft gewicht stenen) komen te staan. Met de hand in was zeker gemakkelijk te maken . Goed uitsculpteren langs de binnenkant om gewicht te sparen. Toch een wanddikte van min 0.8 mm overhouden indien je een goede gieting wenst. Een goede gieter onontbeerlijk, een goede zetter eveneens voor het gewenste effekt.
Afwerken met een mooi versierde bat? binnenin. Veel succes.
joodje
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 78
Lid geworden op: vrijdag 21-03-2008, 14:43
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door joodje »

?1250,= kant en klaar in 14kt wit goud zeg maar welke maat ?1200,= als je er 2 besteld

diamant kwaliteit G-vvs $535,= per carat
comp+print ?150,=
zetwerk ?325,=
goud ? ?200,=
beetje uren de rest van de prijs
laat ons zeggen 1,5 uur schuurwerk+monteren

Deze prijs zou de inkoop naar een juwelier zijn

wie durft hem te bestellen?
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Bericht door Aspasia »

Met andere woorden gaat die ring bij de juwelier voor ongeveer ? 3000,- de deur uit.

Als je hem zelf maakt komt de ring ruw weg op ? 770,- uit, (wel de stenen laten zetten) dit maal 2.2 is ? 1694,-

Dan komen we toch wel een beetje op het zelfde uit van wat we eerder hebben gezegd.

Maar zo heeft iedereen zijn eigen prijzen en ik hoop dat we allemaal iets kunnen verdienen aan een vak waar de meesten hun hart in kunnen storten.

Gr Freddy
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

.
Laatst gewijzigd door Lapidee op zondag 02-11-2008, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

.
Laatst gewijzigd door Lapidee op zondag 02-11-2008, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

.
Laatst gewijzigd door Lapidee op zondag 02-11-2008, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Bericht door Aspasia »

Ik snapte hem al bij de eerste keer :wink:

Gr Freddy
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

das drie keer ben niet doof/blind :lol:
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
goudsmid2be
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 32
Lid geworden op: maandag 22-09-2008, 8:20
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Bericht door goudsmid2be »

Hmmmm oke, er word nu al aangeboden om de ring te maken. Niet ongunstig natuurlijk. Ben er al wel achter dat ik er zelf niet veel aan kan doen, en dat het beetje te duur word om lekker te gaan experimenteren. Aangezien ik geen miljonair ben :P :P
Nog meer die de ring voor me kunnen en willen maken? Zodat we er allebei aan wat kunnen verdienen?
Weet dat het niet de juiste insteek is, maar zie op dit moment geen andere uit weg. Ga zeker niet meer een opdracht aannemen zonder dat ik zeker weet dat ik het kan. Maar als deze goed gaat, kan ik meer opdrachten binnen slepen die wel binnen mijn mars liggen.. :oops: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Bericht door Aspasia »

Misschien mag je hem samen met een andere goudsmid maken :idea:

Gg Freddy
goudsmid2be
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 32
Lid geworden op: maandag 22-09-2008, 8:20
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Bericht door goudsmid2be »

Aspasia schreef:Misschien mag je hem samen met een andere goudsmid maken :idea:

Gg Freddy
De goudsmeden die ik hier in de buurt ken, kunnen dit helaas niet :cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Daniel Houwer
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1472
Lid geworden op: zaterdag 04-11-2006, 13:32
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Haarlem

Bericht door Daniel Houwer »

Nog meer die de ring voor me kunnen en willen maken?
Hoi 2B,

Misschien heb ik niet alles goed doorgelezen maar ben je nu van plan de ring voor je te laten maken?
Je hebt toch al een wasmodel? Als je die laat gieten en afwerkt en laat zetten komt het toch allemaal goed? Ik denk dat je de ervaring goed kan gebruiken en er snel een stuk wijzer van wordt dan dat je het allemaal nu al uit handen geeft. Dan word je een juwelier.

Degene die die ring bij je bestelt moet weten dat je nog geen volleerd goudsmid bent maar heeft waarschijnlijk wel vertrouwen in je. Als je wasmodel er niet echt goed uitziet maak je een nieuwe totdat dat wel zo is. Daar leer je van en betaal je met je eigen tijd.
Dat heet "leergeld" en hebben we allemaal wel betaald en doen we nog zo nu en dan.
Als je maar zorgt dat je in ieder geval 2x de materiaal- en zet-kosten eruit hebt + je geplande uren zit je aan het prille begin van je cari?re volgens mij goed.

Ook als je geen wasmodel kan maken wat voldoet aan jou perfectie zou je er 1 in zilver kunnen maken en uithollen van binnen en de mal laten maken en gieten. Dat moet toch lukken dus geef niet te snel alles uit handen.

Groeten,

Daniel.
The best things in life are still made by hand
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

.
Laatst gewijzigd door Lapidee op zondag 02-11-2008, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Bericht door Aspasia »

Uitbesteden is makkelijk maar dan leer je het nooit
Dit is wat ik bedoelde over het uitbesteden en dat ik geprobeert had je die weg in te loodsen, het gaat er om dat je er wat van opsteekt en dat kost altijd wat extra matteriaal en uren.

Als ik vragen mag 2be bij in welke stad of bij welke stad je woont of werkt? Ik kan me niet in denken dat er geen goudsmid bij jou in de buurt woont die niet zo'n ring kan maken.

Als je een beetje bij mij in de buurt woont dan wil ik hem wel samen met jou maken we kunnen een mooie wax model maken en in gips en dan in een slingergiet machine of een vacuum gietmachiene af gieten.

Dan leer je er ook nog wat van (twee vliegen inn een klap)

Gr Freddy
goudsmid2be
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 32
Lid geworden op: maandag 22-09-2008, 8:20
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Bericht door goudsmid2be »

Ik heb een paar maand geleden in Zwolle gewerkt bij Aalbers, maar werk nou weer bij mij in de buurt. Dat is Emmen. Zwolle is op zich wel goed te doen. Als je me zou willen helpen zou ik dat geweldig vinden :) :) .
Plaats reactie