wederom problemen brander

Gereedschap en technieken waarbij je de brander gebruikt zoals solderen, gieten en smelten
Plaats reactie
roos
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 02-04-2008, 4:51
Ervaring: Overig

wederom problemen brander

Bericht door roos »

vervolgtopic dus

had die brander dus teruggestuurd, en heb de exact aangeschaft, op aanraden van eljas mijn leraar

nu, had weer een brandje, ja, een vijs of moer zeggen jullie zeker, die niet vast genoeg was gedraaid,

ik laat mijn brander vallen op de grond, slechts dertig cm, hij werd met al dat vuur te warm, maar hier komt mijn probleem,
de knop om vuur te krijgen werkt niet meer, moet de gasfles dichtdraaien want krijg de knop niet meer dicht gedraaid

wie weet wat ik hier mee kan doen? of maar weer terugsturen?

roos
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Alatijd voor gebruik controleren of alles goed dichtzit waar slangen en dergelijke aan zitten!!!!!!!!!!

Ik denk niet dat je het terug kan sturen want je hebt t zelf laten vallen.
ik denk wel dat je nieuwe knoppen kan bestellen, ik heb ook toendertijd nieuwe knoppen erop gezet.

Maar mss is het als je het bedrijf even belt en vraagt wat er aan te doen is en of ze je dan ook mss kunnen laten zien hoe je een brander in gebruik neemt?!
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
roos
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 02-04-2008, 4:51
Ervaring: Overig

Bericht door roos »

ja erica zal ik int vervolg telkens doen, maar je weet hoe dat gaat

heb al met bijou gesproken en ik mag hem meenemen ter controle naar eljas, maar dat is pas 2 september, en daarna terugsturen eventueel, maar dat is nog zolang

bedankt

roos
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Ik weet niet waar je woont Roos, anders heb ik tot die tijd wel even een exact brander voor je te leen.
Ik woon in de buurt van Arnhem.

ari
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

.
Laatst gewijzigd door Lapidee op zondag 02-11-2008, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
roos
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 02-04-2008, 4:51
Ervaring: Overig

Bericht door roos »

bedankt allemaal,

lapidee wat moet ik dan doen?

ari, heel erg bedankt voor je aanbod, maar heb nog zo een kleintje,

dus het gaat wel, maar weet niet wat ik moet doen h?

roos
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

.
Laatst gewijzigd door Lapidee op zondag 02-11-2008, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Bericht door Aspasia »

Ik zou de brander terug brengen want als die met een keer vallen al zoveel schade heeft dan heb ik geen vertrouwen meer in die brander en zeker niet als ik iedere dag met mijn snufferd er boven hang.
Advies: Little Tourch :!:
Je hebt er wel zuurstof bij nodig of een zuurstofconcentrator

Gr Freddy
roos
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 02-04-2008, 4:51
Ervaring: Overig

Bericht door roos »

wel ik ben maar beginner, en ben verpleegkundige en heb doodsangsten voor zuurstof

en niet veel plaats in ateljee

probeer mij misschien te overtuigen dat het niet zo erg is die zuurstof of wat er allemaal kan samen met gas

en eigenlijk is die exact een fijne brander alles bijeen, voor zover ik als leek dat al kan beoordelen

roos
Gebruikersavatar
Daniel Houwer
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1472
Lid geworden op: zaterdag 04-11-2006, 13:32
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Haarlem

Bericht door Daniel Houwer »

doodsangsten voor zuurstof
Och arme, dat je durft te ademen :shock:

Zorg je wel dat je door je angst voor gas niet de kraan sloopt door hem te dicht te willen draaien? Dat was bij een goudsmid die ik ken altijd het probleem en dan ging de brander lekken en werd de kraan nog vaster dicht gedraaid.

Geef je gelijk hoor, mijn zuurstoftank (200bar) wordt ook met respect behandeld en zou hem het liefst niet in mijn huis hebben.
Maar die concentrator heeft maar een zeer beperkte hoeveelheid zuurstof aan boord en lang die hoge druk niet. Toch meer dan genoeg om alles mee te doen wat een goudsmid nodig heeft.
Ik heb ook weinig ruimte maar ga zeker een plekje zoeken.

Groeten,
Daniel
The best things in life are still made by hand
roos
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 02-04-2008, 4:51
Ervaring: Overig

Bericht door roos »

te vast willen draaien? dit is maar een vrouwenhand he en het was net na ik hem had laten vallen - maar niet van hoog

en heb hem opengedraaid en er lijkt nils mis, mee, niks scheef of zo, en nee hij wil niet dicht.

het is niet dat hij lekt, maar krijg de zaak niet dicht, de gas blijft gewoon stromen, dan moet ik de gasfles dichtdraaien,

zou nu nog niemand dit aan de hand gehad hebben

en wat ga je kopen daniel dan? want dit is een goede brander en ik ga hem nog niet ruilen voor een betere, ik verdien hier niks anders was dat iets anders, dus prijzen wat tussen in, niet het duurste en niet het goedkoopste

bedankt
roos
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik had dat ook maar met nieuwe knoppen is het over gegaan.

daarnaast wel een drukregelaar tussen fles en slang..

En over veiligheid dat staat altijd bovenaan, je weet wel hoe het gaat. Ja door laks zijn gebeuren de grootste ongelukken.
Als je zo bang bent voor gas zou ik het juist 3 dubbelcontroleren voor er iets aan en open gezet wordt.
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
roos
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 02-04-2008, 4:51
Ervaring: Overig

Bericht door roos »

ja bijou had me ook aangeraden om hem terug te sturen en na te laten kijken door een vakman, maaaaaaaarrrrrrrr hij is een aantal keer open geweest en dicht,

er mankeerde echt niks aan, niks scheef of zo....
en hij werkt weer als tevoren

bedankt voor al de goede raad, prima brandertje weer

roos
Plaats reactie