brander in brand

Gereedschap en technieken waarbij je de brander gebruikt zoals solderen, gieten en smelten
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

Yebb.
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
roos
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 02-04-2008, 4:51
Ervaring: Overig

Bericht door roos »

ruud het was gewoon geen fijne brander heb hem terug gestuurd en ja veel schrik gekregen en heb even bedenktijd gevraagd

dus nu zou ik aan het denken moeten zijn :wink:

waar ligt dat bleiswijk eigenlijk

als het menselijk is van afstand ga ik zien, bedankt in elk geval voor het aanbod

en glans geen zand maar heb van de eerste dag een brandblusser staan ( bloemengieterke)

roos
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

.
Laatst gewijzigd door Lapidee op zondag 02-11-2008, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik heb gister eindelijk eens mn nieuwe brander voor workshoppies in gebruik genomen.....gasslang eraan etc.
Ik heb een exact blz 480 van de nieuwe BM gids

Mn andere exact komt ook nog in gebruik.
Wat ik bij die niet had had ik bij de nieuwere wel, de vlam bleef aan. Maar moet nog een drukregelaar aan zetten, ligt er een hier voor mn neus maar is van mn pa zn zaak......straks leen ik m wel even om te zien of het dan beter gaat

Enige wat ik heb is na tijden met alleen de micro torch te hebben gewerkt dat ik wat moeite heb met de vlam :)

Zou zo'n bullfinch wel eens willen zien werken/ voelen werken, b blz 483 (mss ook omdat bullfinch engels is voor goudvinkje ..)
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

.
Laatst gewijzigd door Lapidee op zondag 02-11-2008, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

yups, maar nog steeds geen vervoer ne moet weer op tijd terug zijn voor afspraka om laatste dingen te bespreken van website

Als ik auto kan vinden om mee te nemen dan ga ik zeker
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
roos
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 02-04-2008, 4:51
Ervaring: Overig

Bericht door roos »

ja dat vinkje heb ik ook aan getwijfeld maar er staat niks anders als hetgeen bij bullfinch staat en een piezo is ook wel handig, maar ben bang dat er dan geen stukken op passen die op die andere wel passen enz

eljas heeft aangeraden om die te nemen die we op de cursus gebruiken - weet de naam net niet maar de set staat voor 88 euro in de catalogus van bm, ik denk dat het een exact is ja

en dat ga ik nu doen, tenminste als ik een andere moet nemen, anders blijf ik nog voortdoen met mijn butaanbrandertje, werkt eigenlijk wel fijn, kun je zo neerzetten op de werkbank en geen bangelijke branden meer, h?, en geen gasbus die onder de werkbank in de weg staat, want niet zoveel plaats

roos
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Dat is degene die ik heb.
De andere die ik heb van exact staat op de andere pagina onder de naam Super ego met 2 knoppen, jaren fijn mee gewerkt.


Ik zou het juist niet aandurven een gasflesje op mn werkbank te zetten, veel te dichtbij.

Ik heb jaren gewerkt met zo'n kleine gasfles die ik dan bij een loodgieter bij kon vullen. Ideaal, weinig fles in de weg en genoeg kracht.

Ik heb de bullfinch opgezocht met google en ben er zeker wel in geinteresseerd maar ik ben dol gelukkig met mn micro torch, dus voorlopig geen haast om te kopen. Eerst weer andere dingen.

Ik denk niet dat ik het morgen ga trekken naar BM te gaan. Ging donderdag avond op een stoel zitten waarvan op dat moment de zitting losschoot van het onderstel, met mij er boven op.
Naast 2 mooie blauwe plekken op mn arm, ben ik verdomd stijf in mn nek (altijd al maar nu is het erger en aan mn goede kant)
Sterf van hoofdpijn, dus morgen denk uitslapen en zo
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
roos
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 02-04-2008, 4:51
Ervaring: Overig

Bericht door roos »

wel ik ga en als het een beetje op mijn weg ligt, dan had ik je opgepikt erica, heb je ook een blauw oog?

dan ben jij tenminste herkenbaar, sorry, is niet om te lachen h? zo een val, medeleven van hieruit

je kent mekaar toch niet, of kijk je dan naar de handen? :D

roos
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

.
Laatst gewijzigd door Lapidee op zondag 02-11-2008, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

ik heb toch maar heerlijk uitgeslapen, ben al minder stijf in mn nek, maar was gisteravond al kapot..
Geen auto te leen en om 4 uur een afpsraak, gaat m niet worden
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie