Pagina 2 van 2

Geplaatst: maandag 09-07-2012, 19:09
door Willem Parel
goldenwonder schreef:. Ik ga dit in ieder geval eens proberen met een vel fotokarton


dit laat zich verrekt slecht solderen Rick..... :roll:

Geplaatst: dinsdag 10-07-2012, 0:55
door Ari
:rofl: :rofl:

Geplaatst: dinsdag 10-07-2012, 19:02
door Willem Parel
http://www.youtube.com/watch?v=5z9H_uOqCe4&feature=related

Een aardig machientje voor je Rick... zie resultaat bij 2 min. 30

Geplaatst: woensdag 11-07-2012, 9:13
door Erika
Wilde het net gaan zeggen hier: wat van een buizenwals. maar willem heeft m al geplaatst :)

met een oude verzie van een wals heb ik indertijd een aantal stalen stafen rondgezet.
Ah check, ik heb dat stal rondgezet met een rollenwals.
Die staat hier nog te staan, oude ding, maar mechanisch werkt ie gewoon nog
3rollenwals

Geplaatst: woensdag 11-07-2012, 9:41
door doekoeman
Je zou ook zelf een buig mal kunnen maken.
Dat had ik ook gedaan voor een slaven armband.

bijv messing.

Bodemplaat rondel van dikte van materiaal mag een halve zijn :-)
Deze kun je solderen op bodemplaat.

Alles goed schoon maken en dan de boven plaat er op klinken.

Materiaal door de opening schuiven en buigen.
werkte perfect.

Als het niet zo duidelijk is kan ik kijken of ik het nog ergens heb liggen..

Geplaatst: woensdag 11-07-2012, 12:39
door Ari
Je maakt me nu wel heel nieuwsgierig.

ari

Geplaatst: woensdag 11-07-2012, 15:50
door doekoeman
Ari schreef:Je maakt me nu wel heel nieuwsgierig.

ari


:mrgreen:

ik ga hem even zoeken

Geplaatst: woensdag 11-07-2012, 16:30
door Ari
Ben nl wel benieuwd hoe je dat profiel in zo'n bocht kunt forceren zonder te knikken.
Maar heeft geen haast hoor, Doekoeman. :mrgreen:

Gr
Ari

Geplaatst: zaterdag 28-07-2012, 22:48
door doekoeman
Ari schreef:Ben nl wel benieuwd hoe je dat profiel in zo'n bocht kunt forceren zonder te knikken.
Maar heeft geen haast hoor, Doekoeman. :mrgreen:

Gr
Ari


Zoo late reactie. Dat knikken wordt tegen gegaan door de boven plaat.
Tenzij je te dik materiaal wilt buigen natuurlijk.