Spiraal maken in zilver

Alles over overige materialen
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4141
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Berichtdoor Willem Parel » maandag 09-07-2012, 19:09

goldenwonder schreef:. Ik ga dit in ieder geval eens proberen met een vel fotokarton


dit laat zich verrekt slecht solderen Rick..... :roll:
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1131
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Berichtdoor Ari » dinsdag 10-07-2012, 0:55

:rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4141
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Berichtdoor Willem Parel » dinsdag 10-07-2012, 19:02

http://www.youtube.com/watch?v=5z9H_uOqCe4&feature=related

Een aardig machientje voor je Rick... zie resultaat bij 2 min. 30
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 5970
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Berichtdoor Erika » woensdag 11-07-2012, 9:13

Wilde het net gaan zeggen hier: wat van een buizenwals. maar willem heeft m al geplaatst :)

met een oude verzie van een wals heb ik indertijd een aantal stalen stafen rondgezet.
Ah check, ik heb dat stal rondgezet met een rollenwals.
Die staat hier nog te staan, oude ding, maar mechanisch werkt ie gewoon nog
3rollenwals
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
doekoeman
Actief lid
Actief lid
Berichten: 330
Lid geworden op: dinsdag 18-03-2008, 13:05
Ervaring: Overig

Berichtdoor doekoeman » woensdag 11-07-2012, 9:41

Je zou ook zelf een buig mal kunnen maken.
Dat had ik ook gedaan voor een slaven armband.

bijv messing.

Bodemplaat rondel van dikte van materiaal mag een halve zijn :-)
Deze kun je solderen op bodemplaat.

Alles goed schoon maken en dan de boven plaat er op klinken.

Materiaal door de opening schuiven en buigen.
werkte perfect.

Als het niet zo duidelijk is kan ik kijken of ik het nog ergens heb liggen..
Mvg,
D,
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1131
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Berichtdoor Ari » woensdag 11-07-2012, 12:39

Je maakt me nu wel heel nieuwsgierig.

ari
Gebruikersavatar
doekoeman
Actief lid
Actief lid
Berichten: 330
Lid geworden op: dinsdag 18-03-2008, 13:05
Ervaring: Overig

Berichtdoor doekoeman » woensdag 11-07-2012, 15:50

Ari schreef:Je maakt me nu wel heel nieuwsgierig.

ari


:mrgreen:

ik ga hem even zoeken
Mvg,

D,
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1131
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Berichtdoor Ari » woensdag 11-07-2012, 16:30

Ben nl wel benieuwd hoe je dat profiel in zo'n bocht kunt forceren zonder te knikken.
Maar heeft geen haast hoor, Doekoeman. :mrgreen:

Gr
Ari
Gebruikersavatar
doekoeman
Actief lid
Actief lid
Berichten: 330
Lid geworden op: dinsdag 18-03-2008, 13:05
Ervaring: Overig

Berichtdoor doekoeman » zaterdag 28-07-2012, 22:48

Ari schreef:Ben nl wel benieuwd hoe je dat profiel in zo'n bocht kunt forceren zonder te knikken.
Maar heeft geen haast hoor, Doekoeman. :mrgreen:

Gr
Ari


Zoo late reactie. Dat knikken wordt tegen gegaan door de boven plaat.
Tenzij je te dik materiaal wilt buigen natuurlijk.
Mvg,

D,

Advertentie

Terug naar “Overige materialen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast