welk materiaal voor het maken van een 'bubbel'...?

Alles over overige materialen
Gebruikersavatar
NSart
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 10-11-2011, 16:44
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)

welk materiaal voor het maken van een 'bubbel'...?

Berichtdoor NSart » dinsdag 14-02-2012, 12:26

Hi allemaal,
Misschien een beetje een 'vreemde' vraag ... Maar ik ben al dagen aan het nadenken over het maken van een 'bubbel'.
Ik heb een opdracht van school voor het maken van oorbellen met als thema; 'de econimische crisis' , verleden-het proces-naar de toekomst-verlichting.
En in dit ontwerp wil ik een 'bubbel' creeeren.
Deze bubbel moet tranparant zijn, en niet te zwaar.

Aangezien ik jarenlang in de tandtechniek heb gewerkt, denk ik meteen aan kunsthars, alleen de buitenlaag dan , en hol van binnen. Dit is op zich wel mogenlijk. Maar het zou nog beter zijn als ik iets kan maken wat ook nog een beetje flexibel is. Dus een materiaal dat als je het hard indrukt, meegeeft.... een transparante rubber ofzo...??

Heeft iemand van jullie ervaring met het maken van een bubbel :wink: , of misschien ideeen voor materiaal / techniek ???

Alvast bedankt voor het mee-denken...
8) Nicole
life is ... your creation.
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4141
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Berichtdoor Willem Parel » dinsdag 14-02-2012, 13:44

Ik heb een dieptrekapparaat, ik wil weleens proberen voor je wat het effect is met een doorzichtige folie.
Mischien is het te gebruiken.
Ik ga er mee aan de slag en laat wel even een foto zien hier.
Hoe groot moet hij zijn, tekeningetje ???

Hier even een foto van een afgevormde broche, komt het idee in de buurt ???
Het voldoet wel aan je beschrijving
"alleen de buitenlaag dan , en hol van binnen. Dit is op zich wel mogenlijk. Maar het zou nog beter zijn als ik iets kan maken wat ook nog een beetje flexibel is. Dus een materiaal dat als je het hard indrukt, meegeeft.... een transparante rubber ofzo...?? "
Dit is een flexibele folie.0.5 dik, goed in te drukken, hol van binnen.
En als hij helemal rond moet zijn dan kun je mischien met 2 helften werken.



Afbeelding
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
NSart
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 10-11-2011, 16:44
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)

Berichtdoor NSart » dinsdag 14-02-2012, 17:52

Willem, wat geweldig, dat ik daar zelf nog niet aan gedacht had (en dat als ex-tandtechnieker) :?
Een dieptrek apparaat kan zeker een uitkomst zijn voor deze situatie.
De bubbel moet zo'n 0.7cm doorsnee hebben.
Ik ga morgen bij een lokale tandtechnieker (ik woon in zuid-spanje)langs, en het eens overleggen. Er zijn natuurlijk verschillende materialen, en diktes, trekplaten te verkrijgen, dus dit is het experimenteren waard :wink:
Het kan zijn dat het in twee halve bollen gemaakt moet worden, maar dat is allemaal te testen...
Super bedankt voor de tip!!
8) Nicole
life is ... your creation.

Advertentie

Terug naar “Overige materialen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast