Gefacetteerde Citrien.

Alles over de eigenschappen en verwerkingsmogelijkheden van (edel)stenen en parels
Gebruikersavatar
Liana
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: dinsdag 11-08-2009, 19:37
Ervaring: Geen ervaring

Bericht door Liana »

Ja, zou graag dan ook weten waar ? Wat ik overal vind is of 12-10 mm, of net te groot 16 -10 mm. Of nog veel kleiner.
Ik heb trouwens nu interesse in nog veel meer edelsten. Daar is nu een run op. :D
Nanou
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 37
Lid geworden op: zondag 19-02-2012, 16:11
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid

Bericht door Nanou »

Om aan te sluiten bij deze topic over Citrien: weet iemand waar je dit kan kopen in Belgi??
En hoe weet je dat dit de kwaliteit is die gezegd wordt?

Ik heb de opdracht om een grote citrien te verwerken in een verlovingsring. Ik lees nu hier (en ook op internet) dat die steen nogal kwetsbaar is. Zou dit lukken voor een ring? Of is zo'n steen niet duurzaam genoeg?
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Vele stenen zijn kwetsbaar en toch goed in ringen te verwerken dit hangt ook samen met de vorm van de steen en het type zetting die je denkt te gebruiken.
Een ronde of ovale citrien in een zetkast geeft weinig risico, maar een peervorm in pootjes gezet is een heel ander verhaal.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
arthur
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 77
Lid geworden op: zaterdag 18-11-2006, 18:30
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Aalst
Contacteer:

Bericht door arthur »

Nanou, Citrien en andere halfedelstenen kan je steeds vinden bij Rupenthal in Antwerpen. Daar kan je kiezen uit een ruime voorraad en allerlei slijpvormen en afmetingen . Peter zal je met veel overgave alle info geven over je keuze van steen. Is ook volledig correct , zal geen synthetische voor echt verkopen. Prijzen zijn zeker niet overdreven.
Plaats reactie