Het nut van een gootsteenfilter

Alles over de eigenschappen en de bewerking van (edel-)metalen zoals goud, zilver, titanium, koper, etc.
Gebruikersavatar
RM
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 582
Lid geworden op: donderdag 25-06-2009, 23:31
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: Heemstede

Bericht door RM »

Ari schreef: ....voor de komende 30 jaar...
That's the spirit Arie ;)^

Robert
Niets blijft zoals het is
(en met een flexibele en volwassen houding vormt dat zelden een probleem)
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Helaas. :cry:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Ik zou voor de zekerheid toch die buizen maar bij van der Meulen inleveren Ari.... :mrgreen:
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Bericht door Aspasia »

En de dakpannen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

:D :D
:D
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Eigenlijk gewoon de hele buurt even saneren :)
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Aspasia schreef:En de dakpannen :mrgreen:
Wat kun je toch lang lol hebben van een anekdote h?..... :rofl:
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Even voor de duidelijkheid voordat niemand hier iets van begrijpt.
Ooit heb ik het in 6 jaar bij elkaar gespaarde schuurpapier en polijstafval ter voorkoming van te volumineus transport verbrand in de open haard.
Na verwerking vielen de verwerkingskosten tegen de opbrengst weg. Ik hoefde nog net niet bij te betalen. Volgens de verwerker had ik dat nooit mogen verbranden in de open haard. Ook al deed ik dat al bewust heel voorzichtig dus niet de hele zaak ongecontroleerd in een keer in de hens. 6 jaar later viel de opbrengst aanmerkelijk voordeliger uit. ruim 5 x de opbrengst van waar deze topic om gaat. Dit keer vond de verwerking plaats bij Drijfhout A'dam, in plaats bij van der Meulen. Dus ik word nog regelmatig geplaagd door collega's die bekend zijn met dit verhaal. Ik had al een gouden dak maar dat zal dus waarschijnlijk altijd zo blijven :)
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

:mrgreen:

Blijft mooi en goede leerschool, want ik had t net zo gedaan wrs. Openhaard ouders even leegscheppen en dan mn zooi verbranden.


Btw wanneer is het ongeveer leuk lonend.
Bij 10 kg of bij 60 (even ruim genomen. Heb mega bak waar ik a jaren schuurlatjes, papier, smeltbakjes , grondvuil en polijstvuil ingooi.

Geen idee van gewicht,
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Of het echt lonend is hangt af van de metalen waar je mee werkt, werk je voornamelijk met zilver dan ligt dat natuurlijk heel anders dan wanneer je voornamelijk goud verwerkt. Lijkt me logisch. Je weet het pas echt als je het een keer naar een vertrouwd adres hebt opgestuurd. Hoe langer je wacht hoe hoger de opbrengst, mede ivm de verwerkingskosten. Heb je het niet direct hard nodig Erika, dan gewoon blijven verzamelen :D
Gebruikersavatar
Karin13
Actief lid
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: donderdag 29-07-2010, 18:38
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Bericht door Karin13 »

Ari schreef:Even voor de duidelijkheid voordat niemand hier iets van begrijpt.
Ooit heb ik het in 6 jaar bij elkaar gespaarde schuurpapier en polijstafval ter voorkoming van te volumineus transport verbrand in de open haard.
Na verwerking vielen de verwerkingskosten tegen de opbrengst weg. Ik hoefde nog net niet bij te betalen. Volgens de verwerker had ik dat nooit mogen verbranden in de open haard. Ook al deed ik dat al bewust heel voorzichtig dus niet de hele zaak ongecontroleerd in een keer in de hens. 6 jaar later viel de opbrengst aanmerkelijk voordeliger uit. ruim 5 x de opbrengst van waar deze topic om gaat. Dit keer vond de verwerking plaats bij Drijfhout A'dam, in plaats bij van der Meulen. Dus ik word nog regelmatig geplaagd door collega's die bekend zijn met dit verhaal. Ik had al een gouden dak maar dat zal dus waarschijnlijk altijd zo blijven :)
Heel sportief dat je het toch nog even uitlegt voor de nieuwelingen. =D>
Maar zo kom je nooit meer van je gouden dak af!
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ari schreef:Of het echt lonend is hangt af van de metalen waar je mee werkt, werk je voornamelijk met zilver dan ligt dat natuurlijk heel anders dan wanneer je voornamelijk goud verwerkt. Lijkt me logisch. Je weet het pas echt als je het een keer naar een vertrouwd adres hebt opgestuurd. Hoe langer je wacht hoe hoger de opbrengst, mede ivm de verwerkingskosten. Heb je het niet direct hard nodig Erika, dan gewoon blijven verzamelen :D
Is het niet zo dat er boven een bepaald gewicht de verwerkingskosten ook niet verhogen. Dus stel ik heb 20 kg grondvuil. Verwerkingskosten 250 euro. Maar bij 25 of meer ben je dan 500 euro kwijt bijvoorbeeld. ? Als


Ik heb een bak van 100 liter, Welke in een werkplaats van een 13 vierkante meter best een hoop ruimte inneem . iets van 40*40*80 cm geloof ik... Vandaar even mn vraag:
Ik kan nog wel even doorsparen voor ik aan de 100 liter ben. WErk met zilver en goud, hoop omgieten van goud van particulieren
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Ik zag je bak, die neemt inderdaad veel ruimte in, is zo'n blauw vaatje van 60 liter niet handiger.
Die neemt minder vloeroppervlak in en heeft meer het volume in de hoogte.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

ja dat zal wel, maar ik had deze indertijd al staan vandaar dat ik deze maar ben gaan vullen. voorlopig ben ik nog lang niet aan de 100 liter ondanks de 'nieuwe schuurlatten' die ik er ook ingooi :P


En vandaar ook de vraag wanneer is het om en nabij lonend.
Weet iemand tot hoeveel kilo verwerkingskosten nog rond de 250 liggen en vanaf welk gewicht het stijgt :)

Anders spaar ik straks nog 50 jaar door en betaal ik me dan blauw omdat ik zoveel gewicht heb :)


Qua ruimte zou een blauwe ton beter zijn, maar als ik er dan alsnog weer 2 moet gaan vullen, dan blijf ik wel even bij mn 100 liter bak, waar ik de hele deksel van volstapel met van alles. Gebruik m als plank :)


krijg de foto's niet overgeheveld. maar ze staan op mn facebook....
erika.goudvinkje achter het fb adres en je bent er
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Je moet gewoon even bellen, dan heb je juiste prijzen, omdat het maar eens in de zoveel tijd plaats vind is een "prijs" van zoveel jaar terug niet echt waardevol.
Plaats reactie