Koper

Alles over de eigenschappen en de bewerking van (edel-)metalen zoals goud, zilver, titanium, koper, etc.
Gebruikersavatar
Briolet
Actief lid
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: donderdag 16-08-2012, 9:57
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Bericht door Briolet »

Erika schreef:Ik zal de link eens checken. Heb dat wel eens meer met wiki,. Maar het gaat in elk geval om de bovenste link
Tijdens een pasta maaltijd bedacht ik dat het misschien met een escape character werkt. En ja hoor. Vervang de probleem letter door het escape character '%' met daarachter de hexadecimale waarde van de letter en de link werkt weer. :)

On topic: De enige die last van cadmium heeft is degene die het bij hoge temperaturen verwerkt: de goudsmid. Maar ondanks dat dit al tien jaar speelt zijn de goudsmeden niet uit zichzelf overgestapt. De vloei eigenschappen van cadmium houdend soldeer zijn blijkbaar onweerstaanbaar. :lol:
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

ik heb net pasta op maar begrijp m niet haha, dat is weer een htmltje te ver denk :)

Maar ik ga nu ook rennen naar mn dansschooltje, na 2 maanden mogen we weer
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
m@rlies
Actief lid
Actief lid
Berichten: 244
Lid geworden op: zaterdag 10-03-2007, 18:34
Ervaring: Overig
Woonplaats: Drenthe

Bericht door m@rlies »

Kraai, bedankt voor je duidelijke antwoord.

Erika; ja die links had ik wel gevonden, maar daar gaat het meer over de inname ervan en ik maak geen sieraden om op t sabbelen of te eten ;)

Net zoals met piercings, dat heb ik van mijn lijstje mbt koper.

De rest ook bedankt :)
Groetjes Marlies
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

huid neemt ook op he, al; sabbel je niet :)
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
m@rlies
Actief lid
Actief lid
Berichten: 244
Lid geworden op: zaterdag 10-03-2007, 18:34
Ervaring: Overig
Woonplaats: Drenthe

Bericht door m@rlies »

Ja dat snap ik, maar in heeeeele kleine hoeveelheden. En heb ook gelezen dat dat zelfs goed zou zijn bij bepaalde problemen.
Groetjes Marlies
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

daarom de smiley :)


zoals ik al zei, in gaatjes zou ik ht niet snel stoppen, als ander soort sieraad zou ik of zilver binnenrand of lakken gebruiken omdat groen afgeven op de huid me altijd zla doen denken aan de meuk van bijou brigitte (six, claires etc)

maar que kleur en patina vind ik koper wel een mooi materiaal hoor!
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Helina
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 60
Lid geworden op: vrijdag 23-11-2012, 23:22
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door Helina »

Ik snap het ook niet van dat giftige van koper? Ik heb juist verschillende keren gelezen dat koper bacterieen werend is. Dat het daarom bijvoorbeeld een goed idee is om koperen knoppen op deuren te hebben omdat die de bacterieen vernietigen en ze dan geen bron van besmetting zijn.
Gebruikersavatar
TomTom
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 127
Lid geworden op: zaterdag 14-01-2012, 22:04
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)
Woonplaats: Den Haag

Bericht door TomTom »

Ik heb ook weer gehoord dat koper ook goed is tegen migraine, het zet de aderen open waardoor de druk verminderd. Of dat een broodje aap is weet ik echter niet.
Gebruikersavatar
Briolet
Actief lid
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: donderdag 16-08-2012, 9:57
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Bericht door Briolet »

Helina schreef:Ik snap het ook niet van dat giftige van koper? Ik heb juist verschillende keren gelezen dat koper bacterieen werend is.
Wat denk je waarom het bacterieen werend is: Ze worden gewoon vergiftigd. Maar het is alles en kwestie van dosering of iets giftig of gezond is.
Plaats reactie