Forum over metalen (Raffinage)

Alles over de eigenschappen en de bewerking van (edel-)metalen zoals goud, zilver, titanium, koper, etc.
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

De Whes doet het heel netjes en heel snel voor me.

Scheelt weer het bouwen van zuurkast, plastixc handschoenen etc.
Ik ben in duitsland bij een recyclingsbedrijf geweest. Kunnen ze heel goed.
En het was ook niet gewoon ff in een badje hangen.

Maar kennis delen kan nooit geen kwaad. Er is al een topic als het goed is over zelf refinen en een site waar je susteem kan kopen!
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Bij zoektocht en opruimactie kwam ik m trouwens nog een keer tegen. En hij stond ook al in het linken topic dit forum :)

Herhaling is altijd goed natuurlijk.

Heb wel even de twee geopende topics samengevoegd.
1 topic is voldoende :)

mss kun je hier ook nog wat mee:?
http://www.zilvermaan.com/forum/viewtopic.php?t=257
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1336
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Bericht door Aspasia »

Toch lijkt het mij wel wat om het pure goud uit een lager karaat te trekken.
Ik weet ook wel dat het niet zo simpel is om het goud in salpeterzuur te gooien en klaar is kees.
Nee er komt meer bij kijken en persoonlijk zou ik het het fijnste vinden als iemand het voor doet zodat de kans op fouten veel kleiner is als je het zelf gaat doen.

Gr Freddy
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Weet iemand nog die site met die doet het zelf thuis chemo ?!

Er moet wat staan hier op het forum maar ik krijg het niet gevonden.


Weet je, delegeren is ook een vak zei mijn leraar altijd en ik vind dat wel een goede, op dat werkplaatsje van nog geen 15 vierkante meter is het al dodelijk genoeg voor mij :)


En mss is het percentage van de whes hoger tussen de verkoop en inkoop prijs, maar je levert in en betaald geen kosten.

Mss dat je dan bij schone weer meer per gram krijgt maar dan krijg je de factuur nog. En ik moet zeggen toen ik in okotber inleverde kreeg ik 2 weken later pas uitbetaald op de gezakte koers van die 2 weken later datum
Whes is inleveren gebeld worden en gestort. Laatste keer donderdag verstuurd... vrijdag geld in huis
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie