Messing en Koper solderen??

Alles over de eigenschappen en de bewerking van (edel-)metalen zoals goud, zilver, titanium, koper, etc.
Evelien
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 99
Lid geworden op: zondag 13-03-2011, 17:04
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)
Woonplaats: Rheden
Contacteer:

Bericht door Evelien »

Dat valt inderdaad mee. Voor bij de bovenkant, broches en de hangers van oorbellen (niet het stukje in je oor) of de bovenkant kun je de lak van de action gebruiken. Alles wat op de huid zit, nagellak of de lak die jij hebt Erika. Blanke nagellak bij kruitvat heb je al voor ?2,00 en kun je overal krijgen. Weet niet waar je de lak van jou kan halen Erika
De grootste leerschool is het leven zelf!

Http:/facebook.com/zilversmidse
Evelien
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 99
Lid geworden op: zondag 13-03-2011, 17:04
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)
Woonplaats: Rheden
Contacteer:

Bericht door Evelien »

Kan trouwens ook met zilver. Bik sommige mensen slaat dat ook zwart uit als gevolg van bv medicatie
De grootste leerschool is het leven zelf!

Http:/facebook.com/zilversmidse
Gebruikersavatar
Precious Art
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1108
Lid geworden op: dinsdag 15-04-2008, 9:08
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Precious Art »

Het nadeel van al die lakjes is dat het er weer vanaf slijt. En dan heb je weer het koper en messing op je huid.

Als het voor de verkoop is dan staat het ook raar als je moet vertellen: Wel af en toe lakken met nagellak.
Zijn de sieraden voor jezelf dan maakt dat natuurlijk niet uit.

Groetjes
Precious
Groetjes,
Precious.

Maak fouten in het prettige besef dat de optelsom van je fouten "ervaring" wordt genoemd.
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik ben ook niet van het lakken hoor, zou dan eerder een zilveren binnenring make oid. Maar ik werk niet met koper, ja voor proefmodelletjes oid, maar verder niet echt meer.
Maar ja wat precious schrijft is het wat anders als je voor jezelf maakt of voor de verkoop

Voor mij voelt het ook een beetje als de periode dat ik bij bijou brigitte werkte en mensen terugkwamen omdat hun ringetje van 5 euro zwart afgaf. En dan moest ik maar vertellen dat ze moeste lakken... Dus ik heb zapolak eigenlijk voor het zilversmeed werk in huis.


Die zaponlak spray kun je zo bij hobbywinkels halen (hobbysite e.d even google zaponlak krijg je ze zo te zien)
, zaponlak potje voor die 5 euro ex btw is gewoon bij alma
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
radiorobbie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 356
Lid geworden op: maandag 06-07-2009, 12:29
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Olst
Contacteer:

Bericht door radiorobbie »

Hoi,

HG heeft een spuitbus met "zilver & koper nooit meer poetsen" ik heb even op de bus gekeken staat niet op dat het giftig is.
Ik gebruik het om miniaturen te lakken werkt heel gemakkelijk is een mooie sterke lak.

Rob.

en oja in augustus 40 jaar in't vak.
Homo sapiens non urinat in ventum
Plaats reactie