Silver filled wire

Alles over de eigenschappen en de bewerking van (edel-)metalen zoals goud, zilver, titanium, koper, etc.
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Jerry Hoogeman schreef: Ari:
Bij de Waarborg zijn ze niet ?helemaal? gek hoor :lol:
Als je het laat keuren met koperen kern heb je kans dat ze dat zullen zien als het bedonderen van de consument, wat je natuurlijk ook doet.

Je bedonderd pas als je koper voor goud verkoopt, wie zegt dat ik dat doe?

Gekeurd kan het niet worden omdat de waarborg alleen het keur slaat waar jij om vraagt door middel van de borderel en als die niet correct is ingevuld (omdat er dus ook koper in zit) doen de dames en heren niets.

vreemd, want ik wil enkel het goud als zodanig gestempeld hebben.dus als ik een combi aanbied met koper en dat als zodanig omschrijf op het borderel, heb ik een probleem?

Grote kans dat het niet gekeurd retour komt (en een aantekening achter je naam), met een porto- en behandelingsrekening.

vreemd volk hoor, daar bij de waarborg

Als ze helemaal kwaad willen komt er bij de retourzending nog een bekeuring ook.

toe maar, waar je op voorhand al niet van beticht kunt worden.

De waarborg heeft hier dus kennelijk geen oplossing voor. ik laat een kern om praktische redenen zitten en vervolgens heb ik een probleem dat ze het goud niet stempelen als zodanig, omdat zij er op voorhand van uitgaan dat ik dat doe om de boel te belazeren en zo te lezen hier is de waarborg niet de enige die dat denkt.

Een slavenband met een plaatdikte van 1 mm. gevuld met koper gaat zo zwaar wegen dat binnen de kortste keren het scharnier eruit breekt en het slot gaat rammelen (net als bij die gouden banden met een massief zilveren kern overigens!!!)

Dat is mij uiteraard bekend Jerry, maar gaf een slavenband enkel even aan als voorbeeld
I've got nothing against God, it's his Fan Club I can't stand
smidje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 552
Lid geworden op: zondag 24-01-2010, 14:06
Ervaring: Overig
Woonplaats: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door smidje »

Ik heb de waarborg maar eens even gebeld, er moet een kader gemaakt worden in het edelmetaal zodat het koper zichtbaar wordt in dit kader wordt het METAAL keur geslagen en afzonderlijk wordt het edelmetaal gekeurd.
Het was wel mogelijk om de keuren te laten slaan zoals in double ( dus elkaar rakend) maar alleen in overleg en als het aantoonbaar ontsierend zou zijn voor het sierraad.
"Quality is a habit not an act"
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Super, dat wilde ik graag weten. had zelf natuurlijk ook even kunnen bellen. Reuze bedankt!!

ari
I've got nothing against God, it's his Fan Club I can't stand
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Top, weten we dat ook weer!!
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie