Alpaca

Alles over de eigenschappen en de bewerking van (edel-)metalen zoals goud, zilver, titanium, koper, etc.
Plaats reactie
Jos Simons
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: zaterdag 01-10-2011, 6:24
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)

Alpaca

Bericht door Jos Simons »

Alpaca

Hallo,
ik ben nieuw op dit forum en begin pas met sieraden ontwerpen en maken. Ik heb twee korte cursussen gevolgd in Thailand en wil nu verder thuis oefenen. Omdat mijn eerste beginselen waarschijnlijk proefstukken' zullen zijn en (nog) geen 'meesterwerken', zou ik eerst een aantal dingen willen maken in alpaca. Mijn vraag: wordt dat op dezelfde wijze bewerkt als zilver? Waarmee wordt er gesoldeerd? Bestaat er een goed boek of cursus over het werken met alpaca?
Ik ben benieuwd naar de antwoorden en dank jullie al op voorhand.
Jos
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

het werkt ongeveer hetzelfde, alle metalen voelen en doen net even anders met vijlen en dat soort dingen.

Alpaca is in mijn ervaring wat stugger is. mar goed te bewerken.
Tis koperlegering he


Solderen met zilver of je moet zelf soldeer willen legeren, want het is wel zichtbaar?
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
smidje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 552
Lid geworden op: zondag 24-01-2010, 14:06
Ervaring: Overig
Woonplaats: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door smidje »

Een boek voor alpaca zal je denk ik niet vinden je kan wel eens googelen op "nieuw zilver" of " Berlijns zilver" dat zijn andere benamingen voor alpaca.
"Quality is a habit not an act"
Plaats reactie