zilverbuis

Alles over de eigenschappen en de bewerking van (edel-)metalen zoals goud, zilver, titanium, koper, etc.
Gebruikersavatar
Liana
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: dinsdag 11-08-2009, 19:37
Ervaring: Geen ervaring

zilverbuis

Berichtdoor Liana » dinsdag 09-03-2010, 19:38

Ik heb een probleem. Ik ben een glaskralen brandster. Nu leer ik toch ook een beetje over zilver omdat ik zilveren kernen erin wil maken met een beadliner. Maar nu kan ik nergens de zilverbuis gevonden krijgen die ik nodig heb. De binnenmaat 4 mm en dikte van het zilver 0,3 mm. Dit is Trollbeads maat.
Wie kan mij helpen ?
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2622
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Lapidee » dinsdag 09-03-2010, 20:12

Bijou heeft 4 mm 0,5 dik. pag 211 17 660 4
0.3 moet je zelf maken ....
of eens aan bv Jerry Hoogenman die heeft veel ervaring maken met buis maken voor z'n slavenbanden.

Heb je veel nodig? En moet dat naadloos zijn?

Groet Ruud
Gebruikersavatar
Liana
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: dinsdag 11-08-2009, 19:37
Ervaring: Geen ervaring

Berichtdoor Liana » dinsdag 09-03-2010, 21:11

Ja naadloos, bij Bijou had ik ze gezien, maar ja, te dik.
Weet niet hoe ik ze 0,3 moet maken ?
In het begin heb ik nog niet zoveel nodig. Ben net pas begonnen om mijn glaskralen te verkopen, maar het is wel de bedoeling dat ik steeds meer ga verkopen en dan ook meer zilverbuis nodig ga hebben.
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1361
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Aspasia » dinsdag 09-03-2010, 21:21

Maakt die 0,2 dan zoveel uit?


Gr Freddy
Gebruikersavatar
Liana
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: dinsdag 11-08-2009, 19:37
Ervaring: Geen ervaring

Berichtdoor Liana » dinsdag 09-03-2010, 21:30

Met glaskralen wel .Het is ook duurder en het valt toch grotendeels weg in de kraal zelf. Is toch zonde om dan 0,5 mm te gebruiken en 0,3 werkt makkelijker, tenminste voor mij wel. Ik ben handiger met glas dan met zilver. :?
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2622
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Lapidee » dinsdag 09-03-2010, 21:34

stukjes van 20 cm oid kan ik wel maken. langer wordt lastiger.

Naadloos dan, gesoldeerde naad kan tot 40 cm ongeveer.

Groet Ruud
Gebruikersavatar
Liana
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: dinsdag 11-08-2009, 19:37
Ervaring: Geen ervaring

Berichtdoor Liana » dinsdag 09-03-2010, 21:40

Deze lengte is prima, daar kan ik verschillende kralen mee linen.
Gemiddeld heb ik tussen de 11 mm en 13 mm per kraal nodig.

Bij degene die het voor mij wil maken zal ik een kraal opsturen van trollbeads zodat je zeker weet dat het dezelfde maat is. Anders kunnen de trollbeadsarmbanden er niet meer door.
Laatst gewijzigd door Liana op dinsdag 09-03-2010, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RM
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 582
Lid geworden op: donderdag 25-06-2009, 23:31
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: Heemstede

Berichtdoor RM » dinsdag 09-03-2010, 21:43

Interessant Ruud.
Buis van 0,4 mm plaat heb ik voor ??n van de twee doosjes getrokken, met gesoldeerde naad dus.
Maar naadloos?
Hoe doe je dat?

Robert
Niets blijft zoals het is
(en met een flexibele en volwassen houding vormt dat zelden een probleem)
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1361
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Aspasia » dinsdag 09-03-2010, 22:12

Kun je niet een rietje na gieten :K

Gr Freddy
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2622
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Lapidee » woensdag 10-03-2010, 0:02

Geplaatst: Dinsdag 09-03-2010, 21:43 Onderwerp:

Interessant Ruud.
Buis van 0,4 mm plaat heb ik voor ??n van de twee doosjes getrokken, met gesoldeerde naad dus.
Maar naadloos?
Hoe doe je dat?


Een buis gieten over/om een vaste stalen kern, de buis trekken om de stalen kern, net zolang tot je je goede dikte en maat bereikt hebt. Dan gloeien en de kern rekken tot die loslaat en te verwijderen is.

Groet Ruud
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 5785
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Berichtdoor Erika » woensdag 10-03-2010, 9:38

Volgens mij valt in zilver de kosten verhoging bij 0.5 mm of 0.3 tch wel erg mee?! Zo duur is zilver niet,

(scheelt 0.072 gram verschil bij lengte van 10mm)

Gebruik je niet van die zilveren kant en klare kontjes? Die steken wel wat uit maar dan schuren ze ook niet langs elkaar kwa glas.
Ik neem aan dat het tegen breukjes zijn en tegen het slijten?

Maar als ruud je kan helpen ook opgelost toch,.

Toch zou ik als jet dus denk veel te gaan verkopen mss voor wat makkelijker verkrijgbaren maten te gaan, dan heb je in de toekomst ook meer gemak.
En ik zou ook naar 5 mm kernen kijken voor de andere soorten hierin want dat kun je meer dan alleen voor een merk wat verkopen


Succes in elk geval
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Liana
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: dinsdag 11-08-2009, 19:37
Ervaring: Geen ervaring

Berichtdoor Liana » woensdag 10-03-2010, 17:36

Trollbeadsliefhebbers willen echt geen kern van 5 mm ( helaas ) Dat zou dus inderdaad makkelijker zijn. Een andere vriendin die kralen maakt en veel verkoopt via haar webwinkel heeft ook interesse. :) Zij verkoopt beide maten, maar heeft dus ook moeite om de juiste zilverbuis gevonden te krijgen voor Trollmaat.
Gebruikersavatar
Aspasia
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1361
Lid geworden op: maandag 02-06-2008, 21:20
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Aspasia » woensdag 10-03-2010, 17:44

Bijou heeft 4 mm 0,5 dik. pag 211 17 660 4


Dit is geen 5mm doorsnee maar 4 mm doorsnee en een wand dikte van 0,5mm dik, dus dat is een halve mm dik en jij wilt 0,3 mm wand dikte. Sorry maar dat zie je bijna niet.


Gr Freddy
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 5785
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Berichtdoor Erika » woensdag 10-03-2010, 18:01

Liana schreef:Trollbeadsliefhebbers willen echt geen kern van 5 mm ( helaas ) Dat zou dus inderdaad makkelijker zijn. Een andere vriendin die kralen maakt en veel verkoopt via haar webwinkel heeft ook interesse. :) Zij verkoopt beide maten, maar heeft dus ook moeite om de juiste zilverbuis gevonden te krijgen voor Trollmaat.


ik bedoelde ermee dat het toch een optie is erbij te doen'

En wat is dan het probleem om 5x4 buis te nemen behalve dan dat dat 0.5 mm is en dat dat 0.072 gram en kwa kosten nog geen 10 ct extra is...
bij een lengte van 10mm

Het is niet dat ik vind dat je geen 0.3 moet gebruiken maar waarom het jezelf zo moeilijk maken als het makkelijker kan.

DAt is meer het idee wat ik erachter heb


Maar kun je niet die vriendin vragen waar ze haar buis vandaan haalde.

En dan prijzen vergelijken, wat het kost om die 0.3 buis te verkrijgen en wat het kost om die 5x4 buis 0.5

En waarom niet van die kontjes die net een stukje over het glas steken zodat daar waar de gaten zitten ook om het hoekje beschermd zijn tegen schelpvormige breukjes...

?
Afbeelding

Ik denk dan ook als echt Trolbeadsliefhebber heb je dan niet liever ook van het merk? Of is dan minder erg?
Ik ken genoeg dames met pandora en die willen alleen maar pandora kralen...
Althans die heb ik al meer gehad hier


Dit zijn geen vragen om vervelend te zijn, maar gewoon omdat ik me af vraag waarom zo moeilijk als het wrs makkelijker kan
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Liana
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: dinsdag 11-08-2009, 19:37
Ervaring: Geen ervaring

Berichtdoor Liana » woensdag 10-03-2010, 18:12

Het is dat 0,5 moeilijker te verwerken is. Ik heb geen cursus in edelsmeden gehad. Je ziet rondom het glas meer zilver zitten , dan is 0,2 mm meer wel veel en niet mooier.
Ik vind pandora helemaal niet mooi, de kernen zijn veel te groot.
Vreemd eigenlijk dat er geen buis in deze maat is. Ik krijg net alweer iemand die ook interesse heeft, zij heeft ook een webwinkel. Er is wel vraag naar maar geen aanbod.

Advertentie

Terug naar “Metalen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten