Alpaca

Alles over de eigenschappen en de bewerking van (edel-)metalen zoals goud, zilver, titanium, koper, etc.
Plaats reactie
Judith11
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 16-07-2008, 11:16
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Alpaca

Bericht door Judith11 »

Hallo,

Kan iemand mij misschien vertrellen of ik Alpaca op dezelfde manier kan bewerken als zilver?

Ik ben een beginnend amateur ( heb 1 cursus edelsmeden van 12 lessen gevolgd en ben nu thuis vanalles aan het uitproberen) en dacht dat het misschien verstandig is om eerst te oefenen met alpaca, omdat dat gedkoper is.
Kan ik alpaca bijvoorbeeld gewoon met zilversoldeer solderen of heb ik daar weer aprt soldeer voor nodig?

Groet,

Judith
caprice
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 36
Lid geworden op: donderdag 05-06-2008, 14:16
Ervaring: Professioneel sieraadontwerper
Woonplaats: Schoonoord
Contacteer:

Bericht door caprice »

mijn ervaring met het solderen van alpaca is dat het snel oxideert en dan weer moeilijk op kleur te krijgen is. misschien kun je het beste solderen met extra zacht soldeer. je zou het misschien wel schoon kunnen krijgen maar mijn ervaring is dat het daarna snel weer gaat oxideren. met tin wil het ook wel maar dat is weer niet zo stevig het ligt eraan wat je wilt gaan maken.
groetjes manda
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

.
Laatst gewijzigd door Lapidee op zondag 02-11-2008, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
Judith11
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 16-07-2008, 11:16
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Bericht door Judith11 »

Bedankt voor de info!

Ik ga ermee aan de slag.
Tijmen
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 751
Lid geworden op: dinsdag 05-02-2008, 21:45
Ervaring: Geen ervaring
Woonplaats: Singapore-Zuid
Contacteer:

Bericht door Tijmen »