Hulp nodig voor school :( help

Alles over het ontwerpen van werkstukken
Plaats reactie
DEKJ
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 33
Lid geworden op: maandag 29-08-2016, 10:08
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)

Hulp nodig voor school :( help

Bericht door DEKJ »

Voor opdracht school:
Help me ik weet niet eens hoe ik hieraan moet beginnen, ik vraag zeker niet dat jullie mijn taak zouden maken maar liefst hoe ik tot de goede antwoorden kom.

Bespreek een hedendaags juweel : (20ste- 21ste eeuw)
*Analyse creatief ontwerp
* wie is de ontwerper
*geen geschiedenisles maar wel iets over ontwerper
*ontwerp analyseren in eigen worden

Creatief ontwerp:
Analyse op vlak van:
*vormgeving
*Inspiratiebron
*samenhang
*materiaal
*sfeer
*originaliteit

Alvast bedankt allemaal. XX) XX) XX)
Gebruikersavatar
Sun
Actief lid
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: vrijdag 27-03-2009, 21:16
Ervaring: Leerling vakopleiding
Woonplaats: Heerlen
Contacteer:

Re: Hulp nodig voor school :( help

Bericht door Sun »

DEKJ schreef:Voor opdracht school:
Help me ik weet niet eens hoe ik hieraan moet beginnen, ik vraag zeker niet dat jullie mijn taak zouden maken maar liefst hoe ik tot de goede antwoorden kom.

Bespreek een hedendaags juweel : (20ste- 21ste eeuw)
*Analyse creatief ontwerp
* wie is de ontwerper
*geen geschiedenisles maar wel iets over ontwerper
*ontwerp analyseren in eigen worden

Creatief ontwerp:
Analyse op vlak van:
*vormgeving
*Inspiratiebron
*samenhang
*materiaal
*sfeer
*originaliteit

Alvast bedankt allemaal. XX) XX) XX)
Beginnen doe je bovenaan... Dus ff googelen naar een mooi juweel dat je blik vangt... En dan beschrijven wat je ziet... Emailtje sturen naar de ontwerper "wie ben jij", zelf wat vertellen over het juweel (Wat vind je mooi, wat niet, hoe had jij het anders gedaan, of ben je het er helemaal mee eens, en dat aan de hand van het onderste lijstje vragen ;-)
Groetjes,
Sun

Solis Fortuna Iuvat
Gebruikersavatar
Sun
Actief lid
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: vrijdag 27-03-2009, 21:16
Ervaring: Leerling vakopleiding
Woonplaats: Heerlen
Contacteer:

Re: Hulp nodig voor school :( help

Bericht door Sun »

Ow, en zelf zoek ik dan graag iets dat ik vreselijk lelijk vind... Daar kun je véél meer over vertellen :P
Groetjes,
Sun

Solis Fortuna Iuvat
Abo
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 778
Lid geworden op: donderdag 13-12-2012, 10:22
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid

Re: Hulp nodig voor school :( help

Bericht door Abo »

Als je het wat pienter aanpakt ga je naar nationaal of internationaal forum en daar heb je keuze met de vleet.
Als het goed is vind je bij haast elke (internet) goudsmid een CV waar je een massa aan informatie kunt halen zonder de goudsmid zelf ooit gesproken te hebben.

Nog gemakkelijker is het aanspreken van één van de vele goudsmeden die je hier kunt vinden ..... als dat niet simpel genoeg is weet ik het ook niet meer.

Creatief ontwerp is veel woorden gebruiken enhet omslachtig beschrijven van een simpel object.

Je kunt bijvoorbeeld zeggen "dit is een handgemaakte ronde ring uit zilver met een rode edelsteen erin".
Daar houdt het dan mee op

Je kunt ook schrijven:
1Materiaal: 10 gram puur zilver dat ik zelf gelegeerd heb door een bijmenging van koper en aluminium.
Het geheel is dan met zorg gesmeed om een homogeen en goed bewerkbaar metaal te verkrijgen.
Zilver heeft mijn voorkeur omdat ..... bla bla bla

Vormgeving: omdat ik een voorkeur heb voor natuur gerichte vormen heb ik gekozen voor...... bla bla bla

Inspiratiebron. Na een wandeling in de nabijgelegen bossen heb ik een configuratie gezien van bomen waar ik dit ontwerp deels in herkende.
Het betreft een boom waarbij de bast geschonden was en er zich hierbij een merkwaardig maar interessant patroon liet herkennen dat me erg opviel.

....... en in die zin heb ik nog niets gezegd over de ring zelf, het werk of de edelsteen.

Het gaat hem er enkel om wat ze willen horen of lezen.
Plaats reactie