Lord of the ring ring

Alles over het ontwerpen van werkstukken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Lord of the ring ring

Bericht door Willem Parel »

Ik zoek een 8 mm. brede ring als op de afbeelding, ook dit profiel.
Wie weet waar ik zou kunnen slagen, een alternatief is de ring te draaien en dan te laten laseren maar kopen heeft de voorkeur, andere ide?n zijn welkom.
Mijn dank alvast.

Afbeelding
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Dat is niet de officele *( en de echte is gelukkig vernietigd in mount doom)

Want die heeft aan de binnenkant ook gravure en het profiel is niet 'echt' :)
Maar zou je niet een echte ringn kunnen kopen en het profiel eromheen kunnen maken?


Daar waar je de foto van hebt gehaald (je hebt m zelf geupload maar ga ervanuit dat je hem niet zelf hebt gemaakt, maar ik kan dus niet achterhalen waar deze vandaan komt) kunnen ze m niet leveren?
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

ik heb via Google Images wel het adres kunnen vinden maar die leveren alleen in 6 mm.
Met dat Googlen ontdekte ik inderdaad dat de meesten ook een gravure aan de binnenkant hebben.
Misschien een gebrek van mij maar verder heb ik me nooit zo verdiept in deze materie en heb ook de film niet gezien dus weet ik er verder ook niks van af ( drong niet door tot onder die hunebedsteen.....)
Ik zal de klant in ieder geval even voorlichten dat dit geen originele is, misschien dat hetbdan een andere moet worden.
Ik heb ook al gedacht bij Spanninga zo'n ring te laten maken en dan de gravure te laseren.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Dat je de film niet hebt gezien ala.\.... Maar het boek heb je toch wel gelezen ?! :)

Haha ik was er zo een die alle films snachts, de eerste release heeft gezien. En de merchandise is natuurlijk groots.
Deze kwam ik tegen in de tolkienwinkel.nl (zelfde als je foto) Tis een draairing

Maar vraag even goed na bij de klant of het echt wel net als de film moet zijn....of dat het alleen maar gaat om de elfen tekst

kunje dit niet met de hand graveren dan?
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Eljas
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 648
Lid geworden op: maandag 25-09-2006, 23:27
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: regio Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Eljas »

Een ander plannetje:

Koop een orginele ring die dus voor je te smal is.
Maak een afdruk in vulkanisch rubber.
Haal de ring uit de mal en verbreed de mal aan twee kanten.

Soms moet er andere tekst inkomen maar daar heb ik je niet over gehoord.

De gravure is met dit proces prima om te zetten. Pas nog gedaan bij een steengravure. Staat op mijn site bij foto's uit eigen atelier. Werkt prima.
Gedeelde ervaringen zijn de bouwstenen voor de toekomst....
smidje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 552
Lid geworden op: zondag 24-01-2010, 14:06
Ervaring: Overig
Woonplaats: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door smidje »

Deze bestellen, de zijkanten eraf zagen en er aanschuifringen tegenzetten die 1 mm breder zijn.
Of hele goede vrienden worden met het elvenvolk ze hun geheimen ontfutselen enop naar de doemberg om een fatsoenlijke ring te maken #-o
"Quality is a habit not an act"
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

De foto is een draairing, dus die beweegt weet niet of de klant dat weet,. maar ook dat moet je in het land van Mordor wel gesmeed krigejn :) ](*,)
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie