Eerste stappen richting goudsmid

Informatie en tips over waar je welke kennis en ervaring op kunt doen, beoordelingen van boeken en tijdschriften en links naar andere websites die interessant zijn voor leden van dit forum
Plaats reactie
Truus
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: vrijdag 17-08-2018, 16:20
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Eerste stappen richting goudsmid

Bericht door Truus »

Heel leuk om dit forum te mogen ontdekken b;)

Ik ga mijn eerste stappen zetten richting goudsmid.
Maar spijtiggenoeg is de opleiding hier in België al volzet, daarom kan ik de avondopleiding pas starten in september 2019.
Om geen volledig jaar te verliezen zou ik zelf al willen starten.
Maar dan de grote vraag, wat moet ik precies allemaal aanschaffen om te kunnen starten ?
En waar koop ik dan het beste mijn gereedschap zonder er al een fortuin aan uit te geven ?

Hopelijk kunnen jullie mij hier op weg helpen want mijn vingers kriebelen om te beginnen...

Groetjes,
Truus
Gebruikersavatar
Cees
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: dinsdag 20-09-2011, 23:27
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: zuid holland

Re: Eerste stappen richting goudsmid

Bericht door Cees »

Hoi Truus stel ook eens bij het opleidingsinstituut waar je de opleiding wil gaan volgen de vraag welk gereedschap zij als eis stellen of als gewenst, dan loop je daarmee tenminste in de pas.
Een probleem is alleen een probleem als je er een probleem van maakt, het is wel vervelend als anderen er een probleem van proberen te maken :-)
Gebruikersavatar
Evert J@n
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 154
Lid geworden op: maandag 30-01-2012, 21:56
Ervaring: Leerling vakopleiding
Woonplaats: Zwolle

Re: Eerste stappen richting goudsmid

Bericht door Evert J@n »

Meestal heeft de opleiding ook wel een "prikbord" waar leerlingen die gestopt zijn hun gereedschap aanbieden. Je kunt op zo'n prikbord ook de vraag stellen of iemand zijn overbodig geworden set aan jou wil verkopen. Dan weet je tenminste dat je gereedschap hebt dat jouw opleiding belangrijk vindt.
De school in Schoonhoven heeft ook zo'n internet prikbord.
Plaats reactie