Munt verwerken in armband

Alles over het ontwerpen van werkstukken
Plaats reactie
nochange
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: maandag 03-10-2022, 18:05
Ervaring: Amateur (geen cursist)

Munt verwerken in armband

Bericht door nochange »

Hallo,

Wij hebben een 10 eurocent munt gevonden en deze door allerlei toevalligheden bestempeld als geluksmunt. Nu zou ik deze graag willen verwerken in een armbandje. De vraag is alleen hoe, want ik ben allergisch voor metalen en heb een duidelijke voorkeur hoe het armbandje eruit moet komen te zien. Het idee is te zien op de volgende site: https://www.wenn-sieraden.nl/images/pro ... 00x800.jpg alleen dan gemaakt van touwtjes of elastiek en zonde gaatjes te boren, dus kom ik, denk ik, uit bij een zetkastje of muntenrand met twee/vier oogjes om te kunnen bevestigen. De vraag is of zoiets überhaupt op de markt is. Bij diverse groothandels kwam ik al muntranden tegen, daar kan ik waarschijnlijk niet terecht voor één exemplaar. Uiteraard is het mogelijk om een dergelijke armband te laten maken, maar ik zou het heel graag zelf willen maken, geeft net wat meer voldoening. Ik heb eigenlijk 0 ervaring, buiten dat ik ooit wel eens een diy armbandje heb gemaakt waarbij alles in één pakketje zat.

Heeft er iemand tips of ideeën om mijn armband te kunnen maken?

Alvast bedankt voor de moeite.
Sinterklaas
Actief lid
Actief lid
Berichten: 391
Lid geworden op: woensdag 02-12-2015, 21:07
Ervaring: Overig

Re: Munt verwerken in armband

Bericht door Sinterklaas »

Als je allergisch bent voor metaal, dan zal dat muntje ook problemen geven.

Ga naar een goudsmid en laat een muntrand maken met ogen aan 2 kanten. Dan maak je daar zelf een armbandje aan.
Als je geen gereedschap en kunde hebt denk ik de beste oplossing.
Herman
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 653
Lid geworden op: dinsdag 03-03-2009, 14:31
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Eindhoven

Re: Munt verwerken in armband

Bericht door Herman »

Hay , allergisch voor metaal , dan zou ik toch denken aan een constuctie zonder metaal .
Ik denk bv. aan het muntje in gieten in heldere kunsthars , dit kan helemaal heldere hars zodat het muntje zichtbaar in het midden zit , of je giet een bv . zwarte boden waarop het muntje wordt geplaatst en dan een heldere boven laag .
Je kunt dan gaatjes boren in de kunsthars en met touwtjes of garen een armbandje maken .
Ik voeg hier een foto bij als idee .
IMG_2711 col2 kl .jpg
Dit blok heb ik 60 jaar geleden gemaakt

Gr herman
Geinteresseerd in verwerken van zilver,
steen, hout en ontwerpen maken m.b.v.
deze materialen.
Plaats reactie