Susuki logo gieten zilver

Gereedschap en technieken waarbij je de brander gebruikt zoals solderen, gieten en smelten
Muturis
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: zondag 12-03-2017, 13:38
Ervaring: Professioneel goudsmid
Contacteer:

Susuki logo gieten zilver

Berichtdoor Muturis » zondag 12-01-2020, 14:15

Hallo, ik probeer al een tijdje een susuki logo in zijn geheel te gieten. Eerder heb ik een aantal keer geprobeerd met de delftse gietmethode te gieten. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd zoals meer luchtkanalen. meer materiaal wat het er misschien beter in drukt en deze keer had ik zelfs een grotere holte gemaakt bij de bochten zodat het materiaal misschien beter vloeit. Maar het was allemaal tevergeefs en is tot nu toe niet gelukt.
Er lijkt niet genoeg druk te zijn om het zilver in de hoeken te drukken. Heeft iemand toevallig een idee wat ik nog kan proberen.
https://imgur.com/gallery/0cyieuA Wat foto's om het te verduidelijken
marimar
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 25-11-2015, 22:30
Ervaring: Professioneel goudsmid

Re: Susuki logo gieten zilver

Berichtdoor marimar » zondag 12-01-2020, 19:23

Je hebt 2 kleine toevoerkanaaltjes. Ik zou een breder gietkanaal zonder versmallingen maken en eventueel de hoekjes die nu niet gevuld worden verbinden met het middenstuk. Die 'brug' kan je later er tussen uit zagen. En een paar luchtkanaaltjes maken aan alle kanten.
Gebruikersavatar
Cees
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1261
Lid geworden op: dinsdag 20-09-2011, 23:27
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: zuid holland

Re: Susuki logo gieten zilver

Berichtdoor Cees » dinsdag 14-01-2020, 1:27

Je kan er ook voor kiezen om het in delen te gieten en aan elkaar te solderen als in een keer gieten niet lukt.

Zorg wel voor voldoende ontluchtingskanalen die naar de juiste kant gaan, en je gietopening is wat klein
Een probleem is alleen een probleem als je er een probleem van maakt, het is wel vervelend als anderen er een probleem van proberen te maken :-)

Advertentie

Terug naar “Solderen en gieten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten