Beursen goud/edelsmid

Weet jij een leuk evenement, een interessante beurs of organiseer je een meeting voor de leden van dit forum?
Plaats reactie
Nithogger
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: maandag 24-11-2014, 14:11
Ervaring: Geen ervaring

Beursen goud/edelsmid

Bericht door Nithogger »

Hallo!

Ik ben net nieuw hier, en ben hier eigenlijk gekomen om na te vragen over mogelijke beursen die een verband hebben met zilversmeden, goudsmeden en edelsmeden over het algemeen.

Ergens waar je rond kan vragen over het beroep, de opleidingsmogelijkheden en alle andere vragen die in je op komen.
smidje
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 552
Lid geworden op: zondag 24-01-2010, 14:06
Ervaring: Overig
Woonplaats: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door smidje »

Heel veel beurzen ken ik niet maar je kan naar de open dag van de vakschool gaan of je vragen hier stellen.
Ik denk dat je met de zoekfunctie van dit forum al een heel eind komt.


*reden wijziging: zpellinkzvout
Laatst gewijzigd door smidje op donderdag 04-12-2014, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
"Quality is a habit not an act"
Gebruikersavatar
jules-66
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 75
Lid geworden op: vrijdag 11-04-2014, 11:56
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: steenwijk

Bericht door jules-66 »

inhorgenta

grote beurs in duitsland, met juwelen, edelstenen, gereedschap, noem maar op.



http://www.inhorgenta.com/en/portal/cn/ ... or_service

gr
Gebruikersavatar
Lize Bouwman
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 194
Lid geworden op: zondag 15-01-2012, 14:50
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Lize Bouwman »

Hoi, Inderdaad gaan kijken bij vakschool schoonhoven. Of goed op de site googlen. Er is zowel regulier onderwijs als ook deeltijd.
Ik meen te begrijpen dat Ben van Helden ook pretendeert een vakschool te zijn op HBO niveau maar weet het mijne er niet van.
Als je dus voor je beroep wilt gaan en een diploma wilt...

Verder kan je via de zoekfunctie op dit forum allerlei Goudsmeed/edelsmeed- cusussen vinden bij jou in de buurt. Op die manier kan je "proeven" aan het vak nog voordat de opleiding start. Vaak zijn deze cursussen langlopend, met alle niveau's door elkaar.

Bij vragen over het beroep kan je natuurlijk ook gewoon bij een goudsmid binnenstappen;)

Succes,
Groetjes Lize
Perfecte imperfectie.
Gebruikersavatar
Precious Art
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1108
Lid geworden op: dinsdag 15-04-2008, 9:08
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Precious Art »

Maar ik ben ook wel benieuwd welke beurzen voor de midenklasse sieraden aan te bevelen zijn.
Zodat je niet tussen de sieraden staat met prijzen van 4 cijfers o meer, maar ook niet tussen de kralenreigers.....


Met vriendelijke groet,
Precious
Groetjes,
Precious.

Maak fouten in het prettige besef dat de optelsom van je fouten "ervaring" wordt genoemd.
Gebruikersavatar
Lize Bouwman
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 194
Lid geworden op: zondag 15-01-2012, 14:50
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Lize Bouwman »

Schoonhoven:

Open dagen 16 & 17 januari 2015
Op vrijdag 16 en zaterdag 17 augustus zijn er weer open dagen op de vakschool. D? uitgelezen kans voor ge?nteresseerden om een kijkje te komen nemen op de enige school in Nederland voor juweliers, goud- en zilversmeden en uurwerkmakers. Iedereen is van harte welkom. Op vrijdag zijn de deuren geopend van 14:00 tot 18:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 16:00 uur.

Grtjs Lize
Perfecte imperfectie.
Plaats reactie