transfer: welke laserprinter?

Verspanende technieken zoals boren, zagen en vijlen
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Laserprinter verwarming uitschakelen.

Bericht door Willem Parel »

Was er niet ooit eens een topic waar met foto's verduidelijkt werd beschreven hoe bij een laserprinter het verwarmings element werd uitgeschakeld???
Het ligt mij bij dat ik dat ergens gelezen heb maar weet niet meer waar.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

heb je al gezocht met de zoekfunctie?
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Erika schreef:heb je al gezocht met de zoekfunctie?
Zeker mevrouw Houwaard... :wink:

Ik ben er ook niet zeker van of ik het hier op dit forum gelezen heb.
Dus ik dacht als ik de vraag stel herinnert mischien iemand anders het zich ook.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Daniel Houwer
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1472
Lid geworden op: zaterdag 04-11-2006, 13:32
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Haarlem

Bericht door Daniel Houwer »

In het boek van Roland Baptiste staat er een verhaal over, maar dan moet je wel precies die printer hebben.
Anders weet Lei hoe het moet. Ik ben laatst begonnen met waarvan ik dacht dat het goed was. Even later dacht ik dat ik het waarschijnlijk toch mis had :mrgreen:
Moet nog eens verder klieren om te kijken of het inderdaad (niet) gelukt is. Ik denk dat ik tijdens de workshop Lei even aan zijn jasje trek om te kijken of ik het goed gedaan heb.

Wat ik er van onthouden heb is dat hij eigenlijk alleen de teflon coating van de verwarm rol afsnijdt. Daardoor maakt het papier geen contact meer met de verwarming en blijft de toner ongebakken op het papier liggen.
The best things in life are still made by hand
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Top willem, ik vroeg het anders had ik m gaan gebruiken voor je, maar wrs is het dan elders geweesT?

Ff blont en geen graveuse.... waarom verwarmingselement uitzetten?
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Okay, dank jullie zover voor de antwoorden, ik dacht namelijk ook dat Lei het hier beschreven had, dus mischien nog even zoeken op zijn naam.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Toch maar even voor je gezocht:
http://www.zilvermaan.com/forum/viewtop ... ming#20461

er wordt wel over gesproken niet gezien of er echt wordt uitgelegd hoe uit te zetten
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Net als in een kopieerapparaat zit een rol die verwarmd wordt door een hallogeenlamp, die zit dus in die rol en geeft dus geen licht :D
Om er voor te zorgen dat de toner niet wordt gefixeerd door warmte moet je zien dat je de bedrading naar deze rol onderbreekt.
Maar waarom wil je hem niet meer fixeren. de toner ligt dan enkel op het papier en je blaast het er ook zo weer vanaf. Ik snap dat je wilt transfereren maar de toner ligt er dan, volgens mij, veel te kwetsbaar bij.

ari
I've got nothing against God, it's his Fan Club I can't stand
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Dat dacht ik dus ook ari maar ja mss is het juist wel beter!?
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Daniel Houwer
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1472
Lid geworden op: zaterdag 04-11-2006, 13:32
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Haarlem

Bericht door Daniel Houwer »

Ik dacht dat ook en was er vanovertuigd dat het nooit een superstrakke transfer kon geven.
Totdat Lei me liet zien hoe gruwelijk strak dat werkt. En simpel.
Het kan ook met transparant spul voor lazerprinters dus ik ben om en wil ook een laser printer aanpassen.
Mijn epson sheets zijn meestal perfect maar soms heb ik het idee dat ze last hebben van koude ofzo. Met dit weer transfereren ze niet naar behoeven. Die laser heeft daar geen enkel probleem mee.
The best things in life are still made by hand
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Die link ken ik maar dat is de aceton methode en is me bekend, ik wil inderdaad de toner als poeder op het papier houden.
Waarna je het kunt afwrijven in een kleeflaagje (Dammarvarnish/ Zippovloeistof) op je voorwerp.
Dat schijnt mogelijk te zijn en moet hele scherpe afdrukken geven.
Ik was gisteren bij een graveur die me vertelde dat ze ook wel eens een kleeflaagje opbrengen door er met een halve doorgesneden rauwe aardappel over te wrijven en dat op te laten drogen :?
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

en daardoor zou je op een hogere resolutie kunnen printen dan met de Dell, omdat die zwarte cartridge nooit in de buurt kan komen van die 4800 dpi die de kleuren cartridges wel kunnen halen.
Ik ga die Samsung wel even openmaken Daniel en laat wel weten of het is gelukt.

ari]
I've got nothing against God, it's his Fan Club I can't stand
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Bericht door Ari »

Willem Parel schreef:die me vertelde dat ze ook wel eens een kleeflaagje opbrengen door er met een halve doorgesneden rauwe aardappel over te wrijven en dat op te laten drogen :?
En dat geloof jij ? :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

ari
I've got nothing against God, it's his Fan Club I can't stand
Gebruikersavatar
Daniel Houwer
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1472
Lid geworden op: zaterdag 04-11-2006, 13:32
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Haarlem

Bericht door Daniel Houwer »

Er was eens een jonge graveur die bij een oudere graveur een maand lang in de leer ging. Hij leerde van alles over handgraveren, de oude man wist alles.
Wat hij het moeilijkste vond was het slijpen van de steker en de oude graveur zij na 2 weken, "ken nog wel een trucje voor je"
Hij pakte een aardappen en stak daar aan het eind van de dag de stekers van zijn leerling in.
Tot de leerlings verbazing waren de stekers de volgende morgen vlijm scherp. "Tja, het zou mooi zijn als deze truc sneller zou werken nietwaar? maar de stekers moeten minstens 10 uur in de aardappel zitten" vertelde de oude graveur.

De maand vloog voorbij en voordat hij het wist zat de jonge man weer in zijn eigen atelier en stak savonds na het werk zijn botte stekers in een aardappel.
Om ze de volgende ochtend net zo bot uit die pieper te trekken.
"Hmm, zou het het soort aardappel zijn?" Hij kreeg de vrouw van de oude graveur aan de lijn en die barste uit van het lachen bij de vraag welk soort aardappel zij gebruikten voor het scherpen van de stekers. "ongelooflijk dat deze truc nog steeds werkt! Zijn oude meester heeft hem ook op die manier te pakken gehad!"
Ze vertelde onder het gniffelen door dat elke ochtend voordat de jonge man klaar was met douchen, de oude baas de stekers sleep en ze weer terugstopte in de aardappel.

Pas dus op voor oude baasjes met aardappel verhalen :mrgreen:

Toch geloof ik dat het verhaal van Willem wel werkt.
The best things in life are still made by hand
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Willem Parel schreef:Die link ken ik maar dat is de aceton methode en is me bekend, ik wil inderdaad de toner als poeder op het papier houden.
Ik heb daar gezcht op verwarming en printer en dit kwam op, dus als je het al hier hebt gelezen dan is dat het topic.
Er wordt wel gesproken over maar niet over het hoe en wat uitzetten loshalen van.



@daniel, geweldig!
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie