Ervaringen wals zilverwinkel

Technieken om vormen in het metaal te brengen zoals hameren, buigen, walsen, drijven, ciseleren, graveren....
Plaats reactie
dinges123
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 07-10-2020, 14:07
Ervaring: Overig

Ervaringen wals zilverwinkel

Bericht door dinges123 »

Ik ben op zoek naar een goede combinatiewals, en zie bij zilverwinkel een model van 395 euro staan. Een stuk goedkoper dan de modellen van pepetools bij bijoumoderne.
Heeft iemand ervaringen met deze walsen? Ik vind het moeilijk de kwaliteit te beoordelen.
Herman
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 653
Lid geworden op: dinsdag 03-03-2009, 14:31
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ervaringen wals zilverwinkel

Bericht door Herman »

Een goede wals combinatie , ik vindt dat een zeer moeilijk vraag om daar een eenduidig antwoord op te geven .
Ik heb zo'n wals type ,nu 10 jaar voor mij een prima apparaat , maar ik ben een amateur die wel eens wat wil walsen , dan een plaatje dan een draadje ,maar een meer beroeps matig persoon gaat niet iedere keer zijn wals ombouwen ;
althans dat denk ik . Het plaatje is aan een dikte van 2,5 mm gehouden dat geld voor de wals die jij noemt en die bij Bijou voor 169 euro ex ook te koop is , komen uit de zelfde fabriek .
Een nadeel van dit type wals is dat de tandwielen geborcht worden met spieën en daar zit een probleem , die spieën zijn niet nauwkeurig genoeg afgewerkt op maat waardoor de krachten die ontstaan bij het walsen niet nauwkeurig worden overgebracht .Zo ontstaan punt druk plaatsen en bij mij is toen een walsrol gescheurd .
Ik heb zelf het een en ander aan de wals veranderd en goede hulp gehad van Bijou , ik heb nu dus een wals die prima voor mij presteerd ik kan zelfs plaatjes rond walsen door er een dikke en een dunne kant aan te geven , ik kan half ronde draad en ronde draad met profiel walsen ; maar of dit een goede wals combinatie is dat weet ik niet .
Gr herman