Ebay messing patroon platen

Technieken om vormen in het metaal te brengen zoals hameren, buigen, walsen, drijven, ciseleren, graveren....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Woonplaats: A'dam
Contacteer:

Ebay messing patroon platen

Bericht door @tjuh »

Doordat Ebay een mooie aanbieding had vorige week (10 euro korting bij besteding boven de 20 euro) heb ik een patroonplaatje gekocht.

werd met fedex verzonden en waarde aanduiding 9 euro (ook wel prettig omdat ie normaliter net iets meer als de waardevrijstelling kost en dus hoge import kosten..).

Kwaliteit erg goed (naar mijn bescheiden mening) 15x5 cm (maar zijn tegen meer prijs ook in 20x5cm) dik/zwaar messing
Ik heb 'm nog niet gebruikt omdat ik overweeg toch de pers maar te kopen (maken komt er helaas gewoon niet van) en ze adviseren om de plaat maar voor 1 soort machine te gebruiken (dus OF wals OF bankschroef OF pers).

ik heb maar 1 aanbieder kunnen vinden, als iemand anders anderen weet dan verneem ik dat ook graag! (bij deze aanbieder staan er iig nog een paar op mijn wensenlijstje ;)

https://www.ebay.com/sch/m.html?item=19 ... 68&_sop=15
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Ebay messing patroon platen

Bericht door Erika »

Stuur Willem Parel even een privébericthje anders, die doet er veel mee , of heeft gedaan, en die weet wat meer.

maar leest niet meer zo actief mee hier geloof ik :)
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Sun
Actief lid
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: vrijdag 27-03-2009, 21:16
Ervaring: Leerling vakopleiding
Woonplaats: Heerlen
Contacteer:

Re: Ebay messing patroon platen

Bericht door Sun »

Ik ben nog steeds aan het overwegen om dit soort plaatjes eens zelf te gaan ontwerpen en (laser)snijden, apparaat staat toch hier... Maar ik heb geen idee wat de eisen zijn, hoe dik is het messing en hoe diep zijn de patronen?
Groetjes,
Sun

Solis Fortuna Iuvat
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Woonplaats: A'dam
Contacteer:

Re: Ebay messing patroon platen

Bericht door @tjuh »

geen idee over vereisten maar de mijne is 3,35mm dik en de gravure is 0,35mm
Gebruikersavatar
Sun
Actief lid
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: vrijdag 27-03-2009, 21:16
Ervaring: Leerling vakopleiding
Woonplaats: Heerlen
Contacteer:

Re: Ebay messing patroon platen

Bericht door Sun »

Ah, merci :-) proberen maar, 3.5 is veel te dik om te kunnen snijden, met mijn machine, maar het graveren zou moeten gaan :-)
Groetjes,
Sun

Solis Fortuna Iuvat
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Woonplaats: A'dam
Contacteer:

Re: Ebay messing patroon platen

Bericht door @tjuh »

bij de zijkant van mijn plaat zie je ook dat ie aan 2zijdes maximaal doorgesneden/laserd is en dan de laatst 0,5mm ofzo doorgebroken is
Gebruikersavatar
Sun
Actief lid
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: vrijdag 27-03-2009, 21:16
Ervaring: Leerling vakopleiding
Woonplaats: Heerlen
Contacteer:

Re: Ebay messing patroon platen

Bericht door Sun »

Ja, je hebt nogal wat kracht nodig voor dik messing.. Mijn machine heeft toch liever goud en zilver b:D En ik kan maar aan één kant snijden. Toch laat het me niet los, ik heb wel eens een ring gemaakt met papieren ponsjes (zeg maar confetti) op een vel papier geplakt, en dat werd erg leuk, al was het wat ondiep. Als ik uit 0.2 zou snijden, en dan helemaal door-en-door, zijn de messing plaatjes maar één keer te gebruiken denk ik, maar wel lekker goedkoop b:D
Groetjes,
Sun

Solis Fortuna Iuvat
Plaats reactie