zirkonium

Technieken om vormen in het metaal te brengen zoals hameren, buigen, walsen, drijven, ciseleren, graveren....
lucebert
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 33
Lid geworden op: zaterdag 03-06-2017, 12:12
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)
Woonplaats: Gent
Contacteer:

zirkonium

Berichtdoor lucebert » donderdag 21-09-2017, 9:09

Hallo iedereen.

Heeft er iemand ervaring met het smeden van zirkonium? Ik lees dat het even "hard" is als koper, wat maakt dat het goed koud te smeden zou moeten zijn.
Ik zou het willen combineren in een weefsel van draad met zilver en dat dan plat smeden.
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 5846
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: zirkonium

Berichtdoor Erika » donderdag 21-09-2017, 9:24

even de zoekfunctie gebruiken zirkonium of titanium, staat eea al geschreven hier

Niet net zo "hard' als koper , koper is boterzacht.
Te verwerken net als Titanium
Dus klinken, lijmen, lassen onder zuurstofloze omstandigheden etc,
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.

Advertentie

Terug naar “Vormen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten