Slavenarmband sluiting

Technieken om vormen in het metaal te brengen zoals hameren, buigen, walsen, drijven, ciseleren, graveren....
Goudsmid_sa
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: woensdag 12-12-2012, 23:09
Ervaring: Professioneel goudsmid

Slavenarmband sluiting

Berichtdoor Goudsmid_sa » zondag 15-04-2018, 12:59

Ik heb een ontwerp waarbij ik een verborgen sluiting wil gebruiken als een slavenarmband
Ik heb wat voorbeelden gevonden op internet. Het word een smalle massieve geelgouden armband. Weet iemand of dit goed te printen/gieten is?
Ik dacht aan de volgende twee sluitingen
Wie kent deze techniek van sluiting? Hoe zit dit in elkaar? Is het veilig genoeg?
Bijlagen
b07ec189a55b3285a828ef757b56b8dc74a1365c.jpg
armband-met-sluiting-goud-570x700.jpg
Sinterklaas
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 20
Lid geworden op: woensdag 02-12-2015, 21:07
Ervaring: Overig

Re: Slavenarmband sluiting

Berichtdoor Sinterklaas » dinsdag 24-04-2018, 23:37

Dit is prima te printen en gieten. Als je het sterker wil kun je de laatste optie gebruiken. Maar dan het pennetje langer maken dat het door het bovenste deel komt. Uiteraard wel vlak. Dus bovenste deel heeft een gaatje door en door ipv alleen een holletje. Dit werkt in de praktijk prima. En is ook makkelijk met afwerken. En bij een holletje bolletje slijt snel het bolletje te vlak. Waardoor de armband telkens opengaat. Met een pennetje en gaatje gaat dit niet gebeuren. En heb je ook geen vh 8tjes nodig.
Goudsmid_sa
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: woensdag 12-12-2012, 23:09
Ervaring: Professioneel goudsmid

Re: Slavenarmband sluiting

Berichtdoor Goudsmid_sa » donderdag 26-04-2018, 9:35

Sinterklaas schreef:Dit is prima te printen en gieten. Als je het sterker wil kun je de laatste optie gebruiken. Maar dan het pennetje langer maken dat het door het bovenste deel komt. Uiteraard wel vlak. Dus bovenste deel heeft een gaatje door en door ipv alleen een holletje. Dit werkt in de praktijk prima. En is ook makkelijk met afwerken. En bij een holletje bolletje slijt snel het bolletje te vlak. Waardoor de armband telkens opengaat. Met een pennetje en gaatje gaat dit niet gebeuren. En heb je ook geen vh 8tjes nodig.



Sinterklaas, bedankt voor je antwoord! Dit is goed om te weten. Dus het pinnetje steekt door het gaatje heen. Weet je toevallig of ik de uiteindes dan ook beter kan omdraaien? Dus dat het pinnetje aan het bovenste deel zet en het gaatje aan de onderste deel zodat het gaatje niet aan de bovenkant zit. Dus als je de armband opentrekt, dan trek je deze aan de bovenkant iets open of druk je de onderkant iets naar binnen. Of raad je toch andersom aan? Waarom is de laatste optie sterker met een pin dat juist aan de bovenkant doorkomt?

Misschien ook handig als ik even mijn 3d tekening laat zien. Zie bijlage van mijn ontwerp. Aan de rechterkant zit de sluiting. Zit nu alleen met de vraag of ik de pin het beste aan de bovenste of onderste gedeelte kan plaatsen.
Laatst gewijzigd door Goudsmid_sa op zondag 22-07-2018, 14:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Goudsmid_sa
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: woensdag 12-12-2012, 23:09
Ervaring: Professioneel goudsmid

Re: Slavenarmband sluiting

Berichtdoor Goudsmid_sa » vrijdag 27-04-2018, 18:24

Dit is dan de sluiting in 3d
Bijlagen
sluiting.JPG
sluiting.JPG (17.45 KiB) 481 keer bekeken
Sinterklaas
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 20
Lid geworden op: woensdag 02-12-2015, 21:07
Ervaring: Overig

Re: Slavenarmband sluiting

Berichtdoor Sinterklaas » donderdag 28-06-2018, 15:09

Beetje hele late reactie 00O Armband zal al af zijn.

Dit is inderdaad het idee.
Lekker makkelijk te maken en af te werken. Als je het helemaal strak wil hebben kan je de pin los er in/op solderen.

Advertentie

Terug naar “Vormen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten