Ultrasone vraagje

Gereedschap en technieken voor oppervlaktebewerking en het afwerken van je werkstukken zoals schuren, polijsten, matteren, rhodineren, blitsbeitsen, .....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ari
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: donderdag 14-12-2006, 9:05
Ervaring: Overig

Ultrasone vraagje

Bericht door Ari »

Je vingers reinigen in een ultrasone lijkt me niet gezond. Zal ik ook niet zo snel doen, maar even iets vasthouden aan een haakje, is dat minstens zo onverstandig? wie kan hier iets zinnigs over zeggen.

alvast bedankt

ari
Gebruikersavatar
Daniel Houwer
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1472
Lid geworden op: zaterdag 04-11-2006, 13:32
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Haarlem

Bericht door Daniel Houwer »

Hoi Ari,

Moet je binnekort even bellen,

Over de ultrasoon,
Vingers erin, geen goed idee, maar het spul aan een haakje erin vasthouden lijkt mij geen probleem.
De trillingen die door het haakje komen worden volgens mij gedempt door de opperhuid van je vingers.
The best things in life are still made by hand
Gebruikersavatar
draconia
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 36
Lid geworden op: vrijdag 16-02-2007, 8:48
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Contacteer:

Bericht door draconia »

Inderdaad is het onverstandig om je vingers in het ultrasoonbad te houden. De cellen in je vingers kunnen kapot trillen.
Vasthouden aan een haakje is geen probleem. Zorg er dan wel voor dat je voorwerp 1 tot 3 centimeter onder de oppervlakte is. Daar is de trilling het meest effectief. Dus op de bodem leggen is (behalve slecht voor je apparatuur, ook minder effectief.
Mijn site is helemaal vernieuwd!
www.sieradenathome.nl
Gebruikersavatar
Eljas
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 648
Lid geworden op: maandag 25-09-2006, 23:27
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: regio Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Eljas »

De vloeistof in het ultra-soon badje geven de trillingen door naar je werkstuk. Wanneer je vinger dus niet in de vloeistof hangt kan er dus niets gebeuren........

Eljas
Gedeelde ervaringen zijn de bouwstenen voor de toekomst....
Plaats reactie