Afwerking metaal oppervlak

Gereedschap en technieken voor oppervlaktebewerking en het afwerken van je werkstukken zoals schuren, polijsten, matteren, rhodineren, blitsbeitsen, .....
Plaats reactie
Herman
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 653
Lid geworden op: dinsdag 03-03-2009, 14:31
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Eindhoven

Afwerking metaal oppervlak

Bericht door Herman »

Voor het afwerken van het metaal oppervlak zijn allerlei middeltjes in de handel , ik loop echter altijd tegen hoekjes en gaatjes op waar de bekende schuur en
polijst middeltjes niet echt goed functioneren , ik geef een voorbeeld ,
download/file.php?mode=view&id=2787

Jaren gelden heb ik een product bekomen uit America waarmee ik een ruw zilveren oppervlak zodanig mee kan te bewerken tot een behoorlijk hoogglanzend
oppervlak en dat altijd nog behoorlijk snel .
Laats zag ik dat dit product met de naam Micro-Mesh ook in Nederland te verkrijgen is , het zijn velletjes doek waarop Siliciumcarbide korreltjes met
verschillende korrelgrootte zijn aangebracht , in bijgaande overzicht wordt duidelijk hoe Mesh (rood )staat in verhouding tot Micron (blauw ) en (groen) geeft
de verhouding weer tot bekende papier maat .
download/file.php?mode=view&id=2789

Om overal goed bij te kunnen komen maak ik gebruik van houten lolly stokjes waar ik een model aan geef en waar ik een stukje van de gewenste doek op plak ,
ik geef toe dat je met verschillende doekjes moet werken om het oppervlak mooi hoogglanzend te krijgen , een bijkomend voordeel is dat dit product een zeer
lange levensduur heeft . zie voorbeeld .
download/file.php?mode=view&id=2790

Het product is te verkrijgen bij ,
download/file.php?mode=view&id=2791
Je kunt mapjes als losse velletjes kopen , ik heb een prijs indicatie gevraagd maar deze niet ontvangen .
Groeten herman
Bijlagen
Adres.JPG
Adres.JPG (16.67 KiB) 6083 keer bekeken
IMG_4761 cor kl.jpg
korel normen 2.jpg
IMG_4759 cor kl.jpg
Geinteresseerd in verwerken van zilver,
steen, hout en ontwerpen maken m.b.v.
deze materialen.
Plaats reactie