keum boo folie voor particulier

Gereedschap en technieken voor oppervlaktebewerking en het afwerken van je werkstukken zoals schuren, polijsten, matteren, rhodineren, blitsbeitsen, .....
Kraai
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 115
Lid geworden op: woensdag 18-02-2009, 23:14
Ervaring: Gevorderd cursist (> 2 jr)

Re: keum boo folie voor particulier

Bericht door Kraai »

Abo schreef:Wel, het zelf walsen heb ik meer gehoord maar heb het nog niet gedaan.
Volgens de persoon waarvan ik het gehoord heb zou dat zelf goed lukken maar het moet dan echt wel tot op een honderdste gewalst worden.
In die zin walsen tot je het met een micrometer niet meer meten kan en dan zou het net dik genoeg zijn en niet te dun.
Ik heb nog even met een micrometer gemeten: 0.06 mm Dit lukt alleen als je het de laatste keren tussen koperplaatjes walst.
Bij deze dikte werkt het wellen/plakken prima!

Je moet alleen wel bedenken dat je het goud er niet zo makkelijk weer af kunt halen om het te kunnen hergebruiken later.
Abo
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 778
Lid geworden op: donderdag 13-12-2012, 10:22
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid

Re: keum boo folie voor particulier

Bericht door Abo »

Dat neem ik best van je aan Kraai.
Ik heb er echt geen ervaring in met het walsen van zo dun materiaal.
In dit opzicht lijkt het me dan toch wel beter om het gewoon te kopen.
Als je alle moeite en tijd optelt die je eraan besteedt, dan kost het eindproduct toch wel meer denk ik.
Om dan te kunnen zeggen dat je het allemaal zelf gedaan -wat de grootste drijfveer is van de meesten- lijkt het me toch net wat te ver gezocht.

Iedereen maakt zijn eigen rekening en moet daar mee verder gaan.
De uitdaging ligt er wel om het eens te proberen en wellicht wil ik me daar toch wel eens aan laten verleiden b;)
Plaats reactie