Wat doe je in je ultrasoon?!

Gereedschap en technieken voor oppervlaktebewerking en het afwerken van je werkstukken zoals schuren, polijsten, matteren, rhodineren, blitsbeitsen, .....
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Lapidee schreef:Dreft is bagger voor bv zilver, PH veel te hoog. Liddle handzeep is veel beter en ruikt ook nog lekker.

Ultrasoon op 65 C. 1 minuut en perfect resultaat.

Ruud
hier gaat dat gewoon goed hoor zilver en groene dreft.


Waarom is ht dan zo'n bagger?

maar ik zal handzeep te proberen, want mn dreft is toch bijna leeg :) En sligro zijn we net geweest en weer vergeten dat vloerspul van willem te halen
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

Ik ben niet helemaal duidelijk geweest zie ik.
Dreft geeft bij een aluminium binnenbak van je ultrasoon zwarte vlekken op zilver en onedel metalen. Bij een edelstalen binnenbak gaat het wel goed.

Ook afhankelijk aan wat voor draadje je sieraad hangt in het ultrasoon, Ik heb zelf een rvs rekje.

Handzeep is in verschillende geuren.

Ruud
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

oke nee ik heb daar geen last van, ja als ik het vergeet en het een uur in een badje ligt/.......

voordeel nu is dat mn bad toch niet boven 20' C uit komt.....:)

En zondag kon ik niet naar bijou voor een showroom model. dus nog wachten tot september voor een goede ultrasoon :)
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie