Polijst handschoenen, geen vieze handen meer

Gereedschap en technieken voor oppervlaktebewerking en het afwerken van je werkstukken zoals schuren, polijsten, matteren, rhodineren, blitsbeitsen, .....
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Tijmen schreef:Foto's?
Alleen nog van de polijstmachine......
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

ze scheuren mss niet snel als je eraan gaat hangen, maar ze slijten wel, want ik heb netjes gaten in vinger en duim zitten.
Ze zitten als latex handschoentjes die net iets ruim zitten, dus niet die je zuigend om moet doen, maar strak zat.,

Ik denk ook dat hier de voorwerpen gevaarlijker kan zijn dan deze handschoentjes en dat ze er vast ook over nagedacht hebben omdat ze ze aanbieden als polijsthandschoen....

Hittebestendig neu, maar t helpt wel iets dan huid op metaal. Maar voor gieten en andere grove werkzaamheden zal ik ze niet gebruikken.
Tis niet meer dan een dunne sok met een rubberlaagje erop.
Soort antislipzokken..


Ik had een collega ooit die een arm vol strepen had.....een dikke koningsschakel die in de machien klapte en om de spindel sloeg eer ie het apparaat had had ie al een x aantal gouden zweepslagen te pakken.
Foutje..
Dus polijsten is geen kinderspelletje
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

Polijsten is zowiezo bijna sadomasochisme. Heel wat verwondingen ermee opgelopen.

Niet te zware moter Max 400 watt dan blokkeerd die nog als het misgaat. En toch sterk genoeg om niet te snel snelheid te verliezen als je 'm wat zwaarder belast.

Ruud
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Even wat anders nog:

Er zijn zepen te koop bij bouwmarkten, overtoom etc. die voor handne zijn die goed vuil worden, Die zijn een soort scrub.
Van bijv. Dreumex.
Deze maken gied schoon en geven ook nog een soort beschermlaagje.

daarnaast, als je je handen poetst met ultrasoon water (oftewel sopje van dreft en ammonia) dan krijg je droge handen, daar hebben ze dan creme's voor
Ik smeer me swinters zeker altijd voor t slapen gaan in.
Ik behoud eelt maar ik vervel me niet gek


En ik heb voor nog geen euro ooit kunstenaars zeep gekocht, das dan gewoon een blok en die maakt ook aardig schoon! en voelt ook niet uitdrogend aan..

:)
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Rianne
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 16
Lid geworden op: woensdag 19-08-2009, 22:16
Ervaring: Beginnend cursist (1-2 jr)
Woonplaats: Pijnacker

Bericht door Rianne »

Wie bestelt deze handschoentjes binnenkort?
Ik zou ook graag een paar willen hebben maar die 10 euries bijde intratuin vind ikwelerg duur...


Via wie mag ikze mee bestellen? Uiteraard vergoedt ik alle kosten di eje eraankwijt bent!
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

Tis niet over handschoenen maar een spontane ontdekking ... Ik had klein vlekje op nieuw shirtje, wilde niet wassen dus gewoon even met een doekje en wat wasmiddel poetsen.

Ik had mn handen die dag al 100 keer gewassen, maar ja het blijft altijd wat zwartig, zeker in de nagelranden en al dat.
Maarre schoon dat ik was. Net zo schoon als een uur in een zwembad.

gewoon vloeibaar was middel, ontdekte het met omo, en gister werkte ariel ook :)
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Cecilia
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 04-07-2011, 18:58
Ervaring: Leerling vakopleiding
Woonplaats: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Cecilia »

Hoorde van een klant tijdens stage eens dat het beste voor de handen is s'avonds ze dik in te smeren met uierzalf, katoenen handschoentjes aan en mee gaan slapen. Heb je de volgende dag poezelige handjes :lachen:

Ik vrees alleen dat het gemiddeld goudsmid niet ijdel genoeg is om dit allemaal te doen hahahaha

Bij ons op school word je trouwens ook door klasgenoten dodelijk aangekeken als je iemand stoort tijdens het polijsten. En zo hoort het!
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

hehe heb t gedaan maar daar werden ze te poezelig van, moet toch wel mn gekweekte eelt behouden.
maar echt gewoon wasmiddel voor je kleding maakt mij schoner als welke zeep dan ook
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Erika schreef:gewoon vloeibaar was middel, ontdekte het met omo, en gister werkte ariel ook :)
De poeders voor in de afwasmachines gaan ook heel goed, ook in de ultrasoon.
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

ik heb geen afwasmachien, die ben ik zelf :)
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Lapidee
Rust zacht
Berichten: 2601
Lid geworden op: zaterdag 25-11-2006, 23:34
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Lapidee »

Ik begin 's morgens met m'n handen afvegen aan een goed gebruikte polijstdoek, dan zijn ze mooi zwart en lijkt het of ik heel hard aan het werk ben geweest. :mrgreen: :mrgreen:

Met een billendoekje voor baby's heb je zelfs zonder water je handen in seconden schoon, zelfs waar de klant bij staat. Die liggen dus altijd bij de toonbank om de handen iets toonbaarder te maken.
En de olie?n houden de huid zacht en minder last van eelt.

Ruud
Kennis vergaren is een hobby, toepassen de kunst!
Gebruikersavatar
goldenwonder
Actief lid
Actief lid
Berichten: 417
Lid geworden op: dinsdag 27-11-2007, 13:15
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door goldenwonder »

Had deze gekregen van Ari. Had zelf de handschoenen van Drijfhout. De Bijou modellen zijn dunner en losser geweven. Slijten bijzonder snel. Maar komt ook omdat ik met scotsh brite schijven werkAfbeelding
Kosten bij Bijou 3,77 euro
Mijn ervaring met de Drijfhout handschoenen ( helaas geen afbeelding) is dat ze veel sterker zijn. Komt omdat de vingers geweven zijn van een rubberhoudend garen. De Bijou handschoenen zijn geweven en daarna gedompeld of bespoten met een rubbersoort. Structuur Drijfhout handschoenen is veel dichter. Materiaal daardoor ook iets dikker, maar absoluut niet te dik om geen "touch" te hebben met je juwelen. Kosten Drijfhout: 2,= euro per paar, dus aanzienlijk goedkoper. Moraal van dit verhaal.....?
Orotig laser solderingen, gecompliceerde juwelenmontages en zetwerk
Gebruikersavatar
@tjuh
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: zondag 17-12-2006, 13:16
Ervaring: Overig
Woonplaats: A'dam
Contacteer:

Bericht door @tjuh »

geen moraal, gewoon weer een goede tip ;)
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Ik heb ze gezien Rick en ik had meteen ook al een betere indruk van de Drijfhout handschoenen.
Dat ze ook nog zo'n stuk goedkoper zijn wist ik niet, nu weet ik het wel :?:
... BESTEL MAAR, BESTEL MAAR, BESTEL MAAR, GE WIT DAT IK ET NIET KEN LAOTEN....
:wave:
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

goldenwonder schreef:Had deze gekregen van Ari. Had zelf de handschoenen van Drijfhout. De Bijou modellen zijn dunner en losser geweven. Slijten bijzonder snel. Maar komt ook omdat ik met scotsh brite schijven werkAfbeelding
Kosten bij Bijou 3,77 euro
Mijn ervaring met de Drijfhout handschoenen ( helaas geen afbeelding) is dat ze veel sterker zijn. Komt omdat de vingers geweven zijn van een rubberhoudend garen. De Bijou handschoenen zijn geweven en daarna gedompeld of bespoten met een rubbersoort. Structuur Drijfhout handschoenen is veel dichter. Materiaal daardoor ook iets dikker, maar absoluut niet te dik om geen "touch" te hebben met je juwelen. Kosten Drijfhout: 2,= euro per paar, dus aanzienlijk goedkoper. Moraal van dit verhaal.....?
Je kan ook bij je tuincentrum kijken die heeft als het goed is vele soorten diktes hierin van dit soort handschoenen

ik mis toch nog wel de feeling , tis wel al beter dan leren vingertjes
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie