Werkbank

Alle vragen over gereedschap en technieken die je nergens anders kwijt kunt
Plaats reactie
Sraar1987
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: vrijdag 16-07-2021, 22:43
Ervaring: Leerling vakopleiding
Contacteer:

Werkbank

Bericht door Sraar1987 »

Binnenkort start ik met de opleiding goudsmeden. Iemand wil voor mij een werkbank gaan maken, maar ik kan nog wel wat input gebruiken. Ik wil in ieder geval graag een lade om het vijlsel op te vangen. En mogelijk een aantal lades aan de zijkant. Is er iemand die me zou kunnen helpen aan een tekening met afmetingen?

Bedankt voor jullie hulp alvast!
Herman
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 653
Lid geworden op: dinsdag 03-03-2009, 14:31
Ervaring: Amateur (geen cursist)
Woonplaats: Eindhoven

Re: Werkbank

Bericht door Herman »

Hay Sraar
Je vraagt om advies over iets waar je eigenlijk zelf al het antwoord op gegeven hebt , een lade voor dit en wat laden voor dat en ongetwijfeld heb je nog meer wensen waar je al een invulling voor hebt bedacht .
Het is dus heel lastig om als buitenstaander daar over advies te geven .
Ik zou zeggen , wil je ideeen op doen Google dan eens naar (werktafels voor zilver en of goud smeden ) en of bekijk eens wat Youtube filmpjes ,dan komen de ideeen van zelf .
Ik zou adviseren om dit in overleg met de maker van de tafel te doen want die zal het toch moeten realiseren .
Gr herman
Geinteresseerd in verwerken van zilver,
steen, hout en ontwerpen maken m.b.v.
deze materialen.
smallart
Enthousiast lid
Enthousiast lid
Berichten: 82
Lid geworden op: zondag 09-01-2011, 16:54
Ervaring: Semiprofessioneel sieraadontwerper
Woonplaats: oudenbosch

Re: Werkbank

Bericht door smallart »

Geachte ,
Ik las laatst een advertentie van de vakschool. Ook daar zijn werkbanken te koop hoor. En waar weten ze beter wat een student nodig heeft.
geduld is een schone zaak
Sraar1987
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: vrijdag 16-07-2021, 22:43
Ervaring: Leerling vakopleiding
Contacteer:

Re: Werkbank

Bericht door Sraar1987 »

Dank jullie wel voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Werkbank

Bericht door Erika »

Misschien heb je nog wat aan de bestaande topics : viewtopic.php?t=6796

Mijn werkbank waar ik vanaf vakschool aan heb gewerkt en nu nog thuis woont , is gemaakt van een oude commode bij de kringloop, deze had een mooie werkhoogte van 90 cm en geen lade onder de bank maar een vijlingzak,
Je komt zelfs een eind aan de keukentafelmet een verhoogde vijlpen. je hebt ook hele kleine werkbankjes die je op een gewone tafel kunt zetten, en weer op kunt bergen. Ook nog en optie voor in een studentenkamertje :)En het budget is natuurlijk ook van beland
Op de vakchool geven ze,in ieder geval jaren geleden, wel maten en dergelijke, maar dat is meestal tijdens de opleiding .
Persoonijk vond ik lades minder prettig, ik stoot er alsmaar tegen, maar een ander vind een een leren zak weer niets, Dus dat is even voor jezelf te bedenken
En voor je iets laat maken er zijn ook tweedehandsjes te koop of kijk eens bij de stavelij Deze maakt mooie betaalbare werkbanken .

En Google maar eens op stavelij kom je ook hele mooi voorbeelden tegen :
Afbeelding
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6099
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Re: Werkbank

Bericht door Erika »

Afbeelding
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie