as sieraad sluiten

Alle vragen over gereedschap en technieken die je nergens anders kwijt kunt
marjav
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 08-04-2008, 8:56
Ervaring: Semiprofessioneel goudsmid
Woonplaats: nieuw vennep
Contacteer:

Bericht door marjav »

Ik zou het ook het liefst dichtsolderen. Echter dit sieraad komt in een uitvaart winkel te liggen en de eigenares doet zelf de as er in. Het sieraad moet dan al helemaal kant en klaar zijn vandaar dat ik het met een schroefje wil doen. Ik heb even zitten oefenen en krijg de draad niet lekker in het malletje gedraaid. En ik hoopte dat het onderdeel om schroefdraad in het kastje te maken in mijn hangmotor kon,maar dat kan dus niet. Vragen zijn dus draai je de draad erin of draai je met het malletje? En waarin bevestig je het " boortje"? Wat ik ook gek vind is dat ik 1,8 heb besteld en 1,5 draad er al nauwelijks in gaat. Voel me echt een beetje een kluns!
Gebruikersavatar
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid
Berichten: 4123
Lid geworden op: woensdag 20-02-2008, 14:14
Ervaring: Professioneel goudsmid

Bericht door Willem Parel »

Je werkomschrijving is erg onduidelijk met malletjes en verschillende maten, ikzelf kan er geen touw aan vast knopen.
Als het je lukt een fotootje te plaatsen van de delen en je tappenset dan zou het wat gemakkelijker zijn.
Smeren van de tap is ook erg belangrijk!!!
Bij het scheppen van het schone wordt veel geleden....
Gebruikersavatar
Erika
Moderator
Moderator
Berichten: 6102
Lid geworden op: dinsdag 07-11-2006, 17:09
Ervaring: Professioneel goudsmid
Woonplaats: katwijk
Contacteer:

Bericht door Erika »

heb je wel het handvat voor het snijijzer?
Doe je goed vetten met wintergroen of snijolie?
Wat staat er op t snij ijzer gelaserd (bijv. M1.8)

De draadtapper het je daar een houder voor?
Heb je een set van 3 draadtappers zo ja begin je dan bij nr 1?


Je draait in principe het snij ijzer en de draadtapper in het gat en om het draad
Ik zie mijn weg maar weet niet waarheen die leidt. Niet weten waarheen ik ga, inspireert me tot verder reizen.
Plaats reactie