Terug naar Zilvermaan site Zilvermaan
Het forum voor de edelsmid

FAQFAQ   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ZoekenZoeken   WinkelWinkel   Zilvermaan siteZilvermaan site  KaartKaart 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Zilver zwart wordt van zweten
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Zilvermaan Forumindex -> Metalen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Zilverfan
Nieuw lid
Nieuw lid

Ervaring: overig
BerichtGeplaatst: Donderdag 22-07-2010, 11:59    Onderwerp: Zilver zwart wordt van zweten Reageren met citaat

De zoveelste klant in de winkel dat het zilver zwart wordt, komt van het warme weer. Zelfs beschuldigingen dat het geen echt zilver is. Ik weet wel waardoor het komt, maar wat kan ik adviseren?

Gewoon met zeep schoonmaken? Ik heb wel een pot met reinigingsspul maar heb het idee dat het daarna weer sneller zwart wordt. Hagety heb ik ook wel, maar daar gaat het zwarte ook niet van af. Zelf doe ik het dan in de trilbad en polijst het dan weer, maar wat moet de klant doen. Op internet kan ik het middel Razzle Dazzle tegen. Is dat misschien wat?
Terug naar boven
frans
Nieuw lid
Nieuw lid

Ervaring: professioneel goudsmid
BerichtGeplaatst: Donderdag 22-07-2010, 12:11    Onderwerp: Reageren met citaat

aganox o.i.d bij bijou moderne

dit product maakt een dun laagje op je sieraad (soort vernis) en zorgt ervoor dat het langere tijd netjes blijft.
Terug naar boven
Willem Parel
Zeer actief lid
Zeer actief lid

BerichtGeplaatst: Donderdag 22-07-2010, 12:27    Onderwerp: Re: Zilver zwart wordt van zweten Reageren met citaat

Zilverfan schreef:

Zelf doe ik het dan in de trilbad en polijst het dan weer,....

....zo zweten wij weer van het zwartworden.... Mr. Green
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Donderdag 22-07-2010, 12:33    Onderwerp: Reageren met citaat

poetsdoek kom je ook nog wel ver toch
Tandenborstel en tandpasta!?

Ik heb altijd begrepen dat al die middeltjes maken dat zilver eerder zwart wordt.

Bij ringen geef ik nog tip als ze willen et met blanke nagellak te lakken
Nieuw lid
Nieuw lid

BerichtGeplaatst: Donderdag 22-07-2010, 13:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Erika schreef:
poetsdoek kom je ook nog wel ver toch
Tandenborstel en tandpasta!?

Ik heb altijd begrepen dat al die middeltjes maken dat zilver eerder zwart wordt.

Bij ringen geef ik nog tip als ze willen et met blanke nagellak te lakken

Als het echt zwart is krijg je het er niet vanaf met een poetsdoek, ik heb naar dat middel gezocht, vorige bericht BIJOU MODERNE , maar kan het niet vinden.
Terug naar boven
Erika
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Donderdag 22-07-2010, 13:27    Onderwerp: Reageren met citaat

ik kan het ook niet vinden maar weet niet of agonax of iets dergelijks de juiste benaming is.

En je bedoelt echt zwart zwart , dat krijg ik ook niet met poetsdoek weg.

Msswerkt hg nooit meer poetsen?!

mss met dat andere zilver gaan werken.. is niet voor oplossing nu, maar mss in de toekomst.

andere kant is dat je wel nog een leuk klein centje overhoud aan dat gepoets
Zeer actief lid
Zeer actief lid

BerichtGeplaatst: Donderdag 22-07-2010, 15:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Als de mensen zelf thuis het schoon willen maken dan moeten ze in een mok een calgonit afwas tablet doen en een scheutje amoniak sieraden er in en tot 3 kwart vullen met water en dan 2 minuten in de magnetron zetten.

Soms werkt het en soms zit het zwarte zo ingebakken dat het niet werkt.
Kijk polijsten is heel iets anders dan schoonmaken dus ze moeten niet verwachten dat het er helemaal nieuw er uit komt.

Gr Freddy
Terug naar boven
arthur
Enthousiast lid
Enthousiast lid

BerichtGeplaatst: Donderdag 22-07-2010, 18:40    Onderwerp: Reageren met citaat

gebruik in dit geval antioxidatie, stinkt verschrikkelijk maar is snel en doeltreffend. Ag direct mooi proper , met poets doek over en klaar.
Terug naar boven
Lapidee
Zeer actief lid
Zeer actief lid

BerichtGeplaatst: Vrijdag 23-07-2010, 0:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Echt hard nekkig zwart is vaak een effect van zweet en medicijn gebruik, grote kans dat je klant hart medicijnen gebruikt.
Poetsen met een borstel met droge krijt of trommelen.
Maar een goede oplossing is er niet.
Slechts het probleem tijdelijk verhelpen.

Ruud
Jef
Enthousiast lid
Enthousiast lid

Ervaring: amateur (geen cursist)
BerichtGeplaatst: Vrijdag 30-07-2010, 18:04    Onderwerp: 666 Reageren met citaat

Eindelijk terug

En gelijk met een vraag .

Een twee dagen gedragen imitatie slangen collier van BM was zwart na twee dagen. Erg vervelend voor de klant, maar ook genant voor mezelf. Dit mede omdat ik niet dadelijk een passend antwoord had voor het probleem.
Is er een alternatief voor dit slangen collier, zodat in niet weer het risico loop de klanten met een zwart halssieraad en een zwarte hals de weg op te sturen

Jef
Nieuw lid
Nieuw lid

BerichtGeplaatst: Vrijdag 30-07-2010, 20:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Zilverfan,

Wij poetsen gewoon met Hagerty silverclean in kombinatie met een messing kretz borstel. kettingkjes zijn dan weer als nieuw. Wel opletten, niet langer dan 5 a 10 sec in de silverclean en daarna heel goed afspoelen onder stromend water.

Succes

Gr. Marco
Terug naar boven
Daan
Actief lid
Actief lid

Ervaring: semiprofessioneel goudsmid
BerichtGeplaatst: Vrijdag 30-07-2010, 20:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien een idee om ze Zilverdip te verkopen?
Terug naar boven
Erika
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Zondag 01-08-2010, 9:57    Onderwerp: Reageren met citaat

maar zilverdip is toch helemaal niet goed dat maakt toch dat het sneller zwart wordt

Ik denk ook dat als een slangecollier snel zwart wordt ook andere colliers zwart worden.
Ik heb een tijdje terug een zilver collier gerhodineerd om te zien of dat helpt... ik heb de klant nit meer terug gezien nog....

Zoals geschregven is is zwart worden van zilver iets wat met de huid (zuur) heft te doen. sommigen mensen zwarten zilver erg snel.
Meestal hebben ze medicijnen of is het maar gewoon zo. Geloof dat leveraandoeningen het egst zijn.
Enthousiast lid
Enthousiast lid

Ervaring: amateur (geen cursist)
BerichtGeplaatst: Zondag 01-08-2010, 19:01    Onderwerp: 666 Reageren met citaat

Dit is natuurlijk allemaal moeilijk uit te leggen aan de klant, ze verwachten (en met recht) een kwaliteitsproduct.
Het slangencollier was slechts met veel moeite zuiver te krijgen, en ik vermoed dan ook dat het zilver meer dan gewoon geoxideerd was.
De klant gaf zelf aan behoorlijk getranspireerd te hebben.
Ik heb geadviseerd na transpiratie het sieraad te wassen met detergent en na drogen op te poetsen met een geďmpregneerd poetsdoek.
Benieuwd naar het resultaat.
Bedankt voor de reacties
Jef
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Zondag 01-08-2010, 20:07    Onderwerp: Reageren met citaat

zwart worden staat los van de kwaliteit, zilver wordt nu eenmaal zwart ook als je het gewoon laat liggen.

Dus mij n klanten die zwart zilver hebben leg ik dat gewoon uit hoe dat kan en dat er wel opties zijn...... maar dat gewoon zilver gewoon zwart kan worden..

Tot op heden hebben klanten dat gewoon begrepen en heb ik helemaal geen overdreven vaktheorie er op los gelaten.

Meeste mensen weten dat zilver zwart wordt, omdat ze wel wat zilver hebben staan in huis en dat moeten poetsen, al is t maar een theelepel .

Dus ik zou zeker wel het hele verhaal bij de klant neerleggen, betekend niet dat je niets meer hoeft te doen, maar wel dat ze weet dat zilver zwart kan worden.

Medicijnen, omgeving, eetgewoonten en lichamelijke gesteldheid kunnen allemaal van doen hebben hierin
Soms lijkt het wel of ze het in de blitsbeits of in een ei hebben gehangen... zo zwart tot in de diepte, maar ja repareer maar eens je ruikt hoe diep menselijke 'shit' kan komen, dus als men zweet en dat zweet reageert met zilver is het niet gek dat het echt goed zwart is!
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Zilvermaan Forumindex -> Metalen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: